تدوین نظام‌نامه آموزشی برای توانمندسازی کارکنان شهرداری اصفهان

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: نظام‌نامه آموزشی کارکنان شهرداری اصفهان به‌منظور ساماندهی برنامه‌های آموزشی، توانمندسازی کارکنان و ارزیابی فعالیت‌های آموزشی با ۱۳ دستورالعمل تدوین شده است.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تدوین و ابلاغ نظام‌نامه آموزشی کارکنان شهرداری اصفهان با ۱۳ دستورالعمل اظهار کرد: این نظام‌نامه به‌منظور ساماندهی برنامه‌های آموزشی، توانمندسازی کارکنان و ارزیابی فعالیت‌های آموزشی در شهرداری اصفهان، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته تدوین شده است.

وی با اشاره به اهداف تدوین این نظام‌نامه افزود: از اهداف تدوین این نظام‌نامه آموزشی می‌توان به تعیین چارچوب‌ها و دستورالعمل‌ها در راستای مدیریت جامع و هماهنگ آموزش در مجموعه شهرداری، تعیین سیاست آموزشی، تعیین مسئولیت‌ها و حدود اختیارات در حوزه آموزش اشاره کرد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این نظام‌نامه برقرارکننده ارتباط بین نظام آموزش کارکنان با سایر نظام‌های پرسنلی نظیر جذب، نگهداشت، حقوق و ارزشیابی کارکنان، ایجاد سازوکار انگیزشی برای ترغیب کارکنان به آموزش و تعریف و شناسایی فرایندهای آموزش است.

اعتصامی خاطرنشان کرد: در شهرداری اصفهان، آموزش کارکنان امری اجتناب‌ناپذیر و فرایندی مداوم و همیشگی است که برای آن‌ها در هر سطحی از سطوح سازمانی ازجمله کارمندی، کارشناسی و مدیریتی برنامه یادگیری و کسب دانش و مهارت‌های جدید پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت آموزش کارکنان شهرداری و نظارت بر فرایند آموزش در سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری اصفهان برعهده اداره آموزش شهرداری اصفهان است، گفت: این اداره مدیریت، برنامه‌ریزی، اجرا، ارزیابی فعالیت‌های آموزشی و نیز حصول اطمینان از استقرار و اثربخشی نظام آموزش را بر دوش دارد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همین راستا این اداره برای سال ۱۴۰۲ نگارش و تدوین نظام‌نامه جامع آموزش متناسب با نیاز کارکنان در حوزه آموزش بدو، ضمن و پس از خدمت را در دستور کار خود قرار داد که به همت کارکنان این اداره انجام و نظام‌نامه شامل ۱۳ دستورالعمل توسط معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی ابلاغ شد.

کد خبر 711107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.