بهبود کیفیت هوای شهر انگلیسی با مشارکت عمومی

مشارکت عمومی شهروندان نورث‌همپتون با وجود دسترسی به داده‌های شبکه نظارت بر کیفیت هوا و تشویق به کاهش ردپای کربن خود، با بهبود کیفیت هوای این شهر انگلیسی همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نورث‌همپتون بریتانیا به‌عنوان بخشی از طرح خود برای بهبود پایداری و کیفیت هوا، همچنین ارتقای وضعیت شهر هوشمند، شبکه نظارت بر کیفیت هوا را راه‌اندازی کرده است که شامل اپلیکیشنی برای دسترسی شهروندان به داده‌های کیفیت هوا می‌شود. این شهر یک ایستگاه پایش مداوم کیفیت هوا نیز دارد که به‌عنوان بخشی از شبکه نظارت خودکار شهری دولت، ایستگاه مرجع ازن، نیتروژن دی‌اکسید و ذرات ریز معلق را پایش می‌کند.

گسترش شبکه نظارت بر کیفیت هوا در این شهر انگلیسی، دسترسی شهروندان را به داده‌های کیفیت هوا فراهم می‌آورد تا به افراد آسیب‌پذیر در مدیریت قرار گرفتن در معرض سطوح مختلف آلودگی کمک و شهروندان را به کاهش ردپای کربن خود تشویق کند.

بهبود کیفیت هوای شهر انگلیسی با مشارکت عمومی

مانیتورهای شاخص کیفیت هوا

نورث‌همپتون در کنار مانیتورهای مرجع کنترل آلودگی از ۲۰ مانیتور کیفیت هوای کوچک نیز بهره می‌برد که در مکان‌هایی با بیشترین احتمال آلودگی مستقر شده‌اند و دلیل به‌کارگیری آن‌ها هزینه بسیار کمتر و استفاده آسان‌تر به‌دلیل ارائه ساده‌تر داده‌ها است.

ترافیک وسایل‌نقلیه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت هوا است، این امر اهمیت شناسایی مناطق خطر و درک عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها را بالا می‌برد. بنابراین شبکه پایش نورث‌همپتون یک خط پایه کیفیت هوا و ابزاری برای سنجش موفقیت اقدامات کاهشی را در اختیار شهروندان قرار داده است تا با فراهم آوردن امکان دسترسی آسان شهروندان محلی به داده‌های شفاف کیفیت هوا، به افراد آسیب‌پذیر مانند مبتلایان به آسم کمک کند سطح مواجهه خود را با هوای آلوده مدیریت کنند.

بهبود کیفیت هوای شهر انگلیسی با مشارکت عمومی

مانیتورها همچنین به مردم محلی کمک می‌کند تا درک بهتری از تأثیر فعالیت‌های خود بر کیفیت هوا داشته باشند. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که این افراد خودروهای آلاینده کمتری بخرند، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و از پرسه زدن بیهوده در نقاط آلوده پرهیز کنند.

شبکه نظارت و دستیابی به اهداف آب‌وهوایی

گسترش شبکه نظارت بر کیفیت هوا نورث‌همپتون بخشی از استراتژی پایداری بلندمدت شورای این شهر برای دستیابی به هدف صفر انتشار خالص گازهای گلخانه‌ای خود تا ۲۰۳۰ و دستیابی کل منطقه به این هدف تا ۲۰۴۵ است که بر مقابله با شرایط اضطراری آب‌وهوایی و کاهش انتشار کربن تمرکز دارد. استفاده از این شبکه در اندازه‌گیری‌های کیفیت هوا در راستای بهبود مدیریت ترافیک با کاهش انتشار کربن و بهبود کیفیت هوا همراه خواهد بود.

بهبود کیفیت هوای شهر انگلیسی با مشارکت عمومی

کد خبر 711098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.