متولیان در شیراز بهانه نداشتن اعتبار در حوزه هنر را کنار بگذارند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طی جلسات برگزار شده با هنرمندان شهر شیراز، مطالبات و توقعات آنها برحق و قابل اجراست، به شرطی که متولیان کار روی ترک فعل های خود را بپوشانند و بهانه نداشتن اعتبار را کنار بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدرضا هاجری امروز _ یکشنبه نوزدهم آذر _ در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت الله دستغیب، اظهار کرد: یاد و نام این شهید بزرگوار محدود و محصور به بیستم آذر نخواهد بود.

وی افزود: مسجد جامع عتیق شیراز که در و پیکر آن یاد و خاطره شهید محراب آیت الله دستغیب را فریاد می‌زند، توسط شورا اسلامی و شهرداری شیراز با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار احیا و بازسازی شد و برای حل و فصل سرویس‌های بهداشتی این مکان در تلاشیم تا مسجد جامع عتیق، همچون مسجد گوهر شاد مشهد، کانون حضور مؤمنین باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: منزل و کوچه محل شهادت آن شهید عزیز می‌توانست حفظ و تبدیل به موزه شهر شود اما متأسفانه با غفلت‌ها، قربانی ساخت و سازها شد.

هاجری در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره و تصریح کرد: انتخابات در هر کشوری، به معنای شرکت در سرنوشت سیاسی و تغییر وضع موجود تعبیر می‌شود که با حق و تکلیف همراه است که با امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، مردم سالاری دینی نهادینه می‌شود.

وی تاکید کرد: ضروری است از تجربه ستیزی، جوان ستیزی و جنسیت ستیزی عبور کرد و شایسته سالاری را با رأی بالا وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کرد تا بتوانند فقط منافع، امنیت، مصلحت و معیشت ملی را به سمت افق‌های روشن ایمان و امید به پیش ببرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهر مقدس شیراز علاوه بر آنکه سومین حرم اهل بیت (ع) است، شهر فرهنگ، هنر و ادب اسلامی ایرانی است.

هاجری خاطر نشان کرد: ظرفیت فرهنگی شهر در حوزه نیروی انسانی از دیگر کلان شهرها بیشتر است و پس باید شهر را هنرمندانه اداره کرد. چرا که انتقال مفاهیم و آموزش شهروندی با زبان هنر از هر نوع آن اثر گذار و ماندگار است.

وی همچنین در پایان اضافه کرد: طی جلسات برگزار شده با هنرمندان عزیز شهر شیراز، مطالبات و توقعات آنها برحق و قابل اجراست، به شرطی که متولیان کار روی ترک فعل‌های خود را بپوشانند و بهانه نداشتن اعتبار را کنار بگذارند و همدل و همراه برای رفع مشکلات هنرمندان بپاخیزند و وارد میدان اقدام و عمل شوند.

کد خبر 710989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.