اصفهان تحمل مازوت‌سوزی و توسعه صنایع آلاینده را ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صحن امروز شورا، تذکر جدی در خصوص پایبندی صنایع به قانون هوای پاک مطرح شد، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر بر این موضوع تأکید کردند که اصفهان تحمل مازوت‌سوزی و توسعه صنایع آلاینده را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در گفت‌وگوی خبری پس از صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به روز دانشجو، امروز جمعی از دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر در صحن شورا حضور پیدا کردند، تلاش ما بر این بود نظرات آن‌ها را شنیده و نقطه نظراتی را به آن‌ها منتقل کنیم تا در آینده با قوت و قدرت بیشتری مباحث مشترک بین مدیریت شهری و دانشگاه‌ها را دنبال کنیم.

وی در خصوص لوایح بررسی شده در جلسه امروز افزود: توافق‌نامه آزادسازی در طرح فضای سبز محله حسین‌آباد در منطقه پنج شهرداری اصفهان امروز بررسی شد که با عنایت به توضیحات مطرح شده و تاکید کمیسیون تخصصی، به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی لایحه تملک و آزادسازی بخشی از طرح گذر در خیابان مهر شمالی گفت: سوالات و ابهاماتی در این جلسه مطرح و بر این اساس مقرر شد لایحه به کمیسیون اقتصادی بازگردد و پس از بررسی مجدد در صحن مطرح شود.

صالحی با اشاره به بررسی مساعدت در نحوه پرداخت پروانه مربوط به یکی از تعاونی‌های مسکن کارمندی استان تصریح کرد: در این باره نکاتی بیان شد و با توجه به توضیحات و شرایط قید شده، به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی این لایحه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بررسی آر.اف.پی پروژه پژوهشی در خصوص بررسی وضعیت جریان سرگردان برق در خط یک مترو و بررسی و شناسایی کیفیت توان در خط یک مترو انجام شد، با عنایت به نظریه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورا و با قید نکات و شروط، این لایحه به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از نطق‌ها و تذکرات در صحن شورا معطوف به وضعیت آلایندگی هوای اصفهان بود، تذکر جدی در این خصوص مطرح شد که در این شرایط اصفهان تحمل مازوت‌سوزی صنایع را ندارد، همچنین همکاران ابراز امیدواری کردند که نسبت به مصوبه قانونی پایبندی وجود داشته باشد.

وی گفت: اصفهان و شعاع ۵۰ کیلومتری آن تاب توسعه صنایع را ندارد، بنابراین امیدواریم شاهد چنین اتفاقی نباشیم تا نیاز به پیگیری حقوقی و قضائی از جانب وکلای ملت وجود نداشته باشد.

کد خبر 710871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.