لزوم تغییر ریل اقتصادی استان یزد به اقتصاد دانش‌محور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: مهم‌ترین هدف سند آمایش سرزمین استان تغییر ریل اقتصادی به اقتصاد دانش‌محور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین هدف سند آمایش سرزمین استان تغیر ریل اقتصادی از اقتصاد منبع‌محور به اقتصاد دانش‌محور است، اظهار کرد: در این راستا یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محورهای برنامه عملیاتی یزدِ نوین محور اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: این محور تلاش می‌کند با ارتقای زیرساخت‌های حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، برگزاری رویدادهای مرتبط، توسعه نهادهای مکمل کسب و کارهای دانش‌بنیان، توسعه اقتصاد دیجیتال، راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تخصصی(CVC)، راه‌اندازی مراکز نوآوری و نفوذ دانش و فناوری در صنایع موجود سهم اقتصاد دانش‌بنیان را از تولید ناخالص داخلی (GPD) افزایش دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری نمایشگاه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان و نمایشگاه فناوری اطلاعات یزد (کامیتکس) گفت: مشارکت قابل توجه بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان، نشان‌دهنده عزم جدی دولت سیزدهم در ایجاد فضای مناسب و نیز جلب مشارکت همه عناصر زیست بوم فناوری و نوآوری برای این مهم است که منجر به تسریع در اجرای برنامه تحولی یزدِ نوین خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان و پانزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات یزد (کامیتکس) از سیزدهم تا شانزدهم آذرماه ۱۴۰۲ با شعار پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم در محل شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد مورد بازدید عموم مردم استان قرار گرفت.

در این دو نمایشگاه که با هدف ارائه توانمندی‌های محققان، پژوهشگران و فناوران و شناخت نیازهای پژوهشی و فناوری برپا شده بود، بیش از ۶۱ شرکت فناور تعداد ۱۲۰ محصول نوآورانه خود را به نمایش گذاشتند و ۱۴ شرکت دولتی و ۱۰ دانشگاه استان نیز حضور داشتند.

کد خبر 710703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.