آموزش و پرورش زمینه ساز تحقق فرهنگ پژوهش در جامعه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل‌ گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز تحقق فرهنگ پژوهش در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلام‌اله صفری بعدازظهر امروز_ شنبه هجدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر جامعه‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت در عرصه‌های مختلف نیاز به توجه کردن به مقوله پژوهش دارد و پژوهش و نوآوری فقط در جامعه‌ای توسعه پیدا می‌کند که نظام آموزشی زمینه و بستر مناسب را برای آن تدارک ببیند.

صفری ادامه داد: در واقع آموزش و پرورش زیرساخت و الگوی توسعه هر جامعه‌ای را شکل می‌دهد و در همه ابعاد از نقشی حیاتی و ظریف برخوردار است بنابراین ضرورت پژوهش در بین دانش آموز و معلمان به عنوان قشری که در پی کسب علم هستند کاملاً احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه پژوهش در سند تحول گفت: معلمان و مدارس در این راستا وظیفه بسیار مهم و حساسی دارند چرا که می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش‌های درست پژوهش را در بین دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی نهادینه کنند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز علاقمندی به پژوهش توسعه فرهنگ پژوهش و انجام پژوهش را در بین دانش‌آموزان و معلمان مورد توجه قرار داده است. سند تحول در ۱۱ راهکار به طور مستقیم و ۲۵ راهکار به طور غیر مستقیم به زیر مجموعه پژوهش و ارزشیابی ارتباط پیدا می‌کند. که به معنای آن است که اگر قرار باشد در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم، پیش از هر اقدامی نیازمند پژوهش هستیم.

صفری با اشاره به برگزاری جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر دستگاه و جشنواره پژوهش دانش آموزی گفت: امسال از استان اردبیل ۱ نفر از همکاران موفق به کسب رتبه پژوهشگر برتر کشور شد و ۳ نفر نیز رتبه کشوری معلم پژوهنده را به دست آوردند که در نوع خود موفقیت بزرگی است.

کد خبر 710665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.