سکون جو در تهران / هوای پایتخت آلوده‌تر می‌شود

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان کمی ابری تا نیمه‌ابری و همراه با وزش باد و طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ آذر) همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس گزارش هواشناسی استان تهران، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز تا ظهر یکشنبه (۱۸ تا ۱۹ آذر) به دلیل سکون نسبی جو، در بعضی ساعات به‌ویژه عصر و شب در نواحی پرتردد جنوب و مرکز استان کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها مورد انتظار است.

طی روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه (۱۹ تا ۲۰ آذر) وزش باد شدید درسطح استان و گاهی وزش باد خیلی شدید به‌خصوص در نیمه‌جنوبی و نواحی مرکزی استان همچنین امشب افزایش ابر در نیمه‌شمالی و نواحی غربی در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

برای یکشنبه افزایش نسبی دما و از دوشنبه تا پایان هفته کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۲ آذر) با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، افزایش ابر وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در سطح استان به‌خصوص در ارتفاعات مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۹ آذر) کمی ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲۰ آذر) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از ظهر یک شنبه تا صبح دوشنبه (۱۹ و ۲۰ آذر) وزش باد شدید گاهی خیلی شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد و اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و ساختمانی، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع، احتیاط در عبور و مرور و پارک نکردن خودرو در کنار سازه‌های موقت و درختان توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبر 710601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.