اجرای قانون سختی کار برای پاکبانان مشهدی

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از تعیین تکلیف سختی‌ کار پاکبانان برای بازنشستگی خبر داد.

احسان نجاری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی از تعیین تکلیف سختی کار پاکبانان برای بازنشستگی خبر داد و اظهار کرد: یک پاکبان علاوه بر رفت‌وروب و جمع کردن پسماندهای شهری در فصول مختلف سال به‌ویژه در سرمای زمستان و گرمای تابستان، با خطرات جسمی زیادی مواجه است و در صورت غفلت از آن دچار بیماری‌های خطرناکی خواهد شد؛ بنابراین لازم است طبق قانون، سختی کار برای این زحمت‌کشان لحاظ شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طبق ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی، پاکبانان نیز مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور شدند و بر این اساس باید با حداقل ۲۰ سال خدمت طبق ضوابط بازنشسته شوند، اما در گذشته به دلیل وجود یک‌سری مشکلات و مغایرت‌ها، این قانون به صورت کامل اجرا نمی‌شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: طی جلسات متعدد با اداره کار و سازمان تأمین اجتماعی و با هماهنگی سازمان‌های مربوطه، این مشکل رفع و با تأمین اعتبارات لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت سختی کار پاکبانان از سمت شهرداری به دستگاه‌های مربوطه، راه برای بازنشستگی پاکبانان با حداقل ۲۰ سال خدمت هموار شد.

نجاری‌مقدم تاکید کرد: تاکنون اطلاعات و لیست ۶۰۰ نفر از پاکبانان که تعدادی نیز بازنشسته هستند، شناسایی شده است تا در جریان روال قانونی بازنشستگی قرار گیرند و حق و حقوق آن‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: پاکبانان متقاضی شامل این قانون می‌توانند با مراجعه به منطقه محل خدمت خود و تشکیل پرونده در روال اجرایی این فرآیند قرار گیرند.

کد خبر 710535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.