نخستین جشنواره لیمو در شهرستان قصرشیرین برگزار شد

نخستین جشنواره لیموی قصرشیرین امروز جمعه در نهالستان این شهرستان با استقبال مردم منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در این جشنواره که عصر امروز جمعه _ هفدهم آذرماه و به همت مؤسسه مردم نهاد «شهر خاطره‌ها» برگزار شد؛ شماری از فعالان اقتصادی و اجتماعی، هنرمندان، مفاخر علمی، هنری و مسؤولان قصرشیرین حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین در این مراسم طی سخنانی با قدردانی از بانیان برگزاری نخستین جشنواره مردمی لیمو گفت: آرامش و امنیت امروز شهرستان مرهون خون شهداست که باعث آبادانی و پیشرفت منطقه شدند.

محمد نجفی افزود: قصرشیرین مدتی در تسخیر دشمن بعثی بود ولی اکنون مقتدر و آزاد از برکت خون مطهر شهدا است.

وی با بیان اینکه قصرشیرین از نظر کشاورزی و محصولات باغی دارای مزیت فراوانی است، ادامه داد: مرکبات، لیموشیرین و خرمای قصرشیرین یک نشان معتبر در کشور است و توسعه باغداری در این شهرستان می‌تواند محوری برای پیشرفت بیشتر باشد.

بر اساس گزارش ایمنا؛ نمایشگاه عکس مفاخر و چهره‌های قصرشیرین، رقص و موسیقی محلی در کنار غرفه‌های فروش لیمو، مرکبات، خرما و صنایع دستی از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره بود.

قصرشیرین به عنوان قطب تولید خرما و مرکبات ۷۳۷ هکتار باغ بارور و ۳۳۳ هکتار غیر بارور دارد و بیشترین سطح زیر کشت باغات این شهرستان به ترتیب مربوط به لیمو شیرین و نارنگی، پرتقال قصری، گریپ فروت، نارنج و لیمو ترش است.

کد خبر 710462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.