گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و اسماعیل هنیه

گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگو، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار بیرحمانه شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت براساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در جهت استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف نمود.

امیرعبداللهیان یکی از محورهای مهم مذاکرات دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بحران غزه عنوان کرد و تاکید نمود: گفتگوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاشهای دیپلماتیک گسترده جمهوری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بمنظور پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: به یاری خدا مقاومت تا توقف جنایات صهیونیست ها و رفع کامل اشغال فلسطین ادامه خواهد یافت.

کد خبر 710460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.