پیکر شهدای گمنام یکشنبه در تیران تشییع می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: پیکر شهدای گمنام صبح روز یکشنبه در شهر تیران تشییع می‌شود.

علی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به تشیع پیکر شهدا در شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: این مراسم معنوی صبح روز یکشنبه نوزدهم آذر در تیران انجام می‌شود. آغاز مراسم ساعت ۹:۰۰ از میدان معلم پیش‌بینی شده است تا با حضور مردم شهرها و روستاها تشیع پیکر شهدا تا حسینه قدیم انجام شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مراسم در حسینیه قدیم انجام شده است، افزود: در این مراسم عموم مردم و دانش‌آموزان حضور دارند و از جنبه‌های معنوی بهره می‌برند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به تشکیل ستاد کاروان اهالی بهشت در تیران و کرون، خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی موضوع مصاحبه، تبلیغات و آگاهی‌بخشی برنامه‌ها را با همکاری رسانه‌ها و دهیاران و شهرداران انجام داده است.

معینی ادامه داد: اجرای مسابقات فرهنگی نیز برای این مراسم پیش‌بینی شده که از جمله آن عکاسی و تولید محتوا تشیع پیکر شهدا است تا افراد هنرمند و نسل جدید نقش مهمی در انتقال پیام این مراسم داشته باشند.

وی اضافه کرد: تبلیغات شهری صورت گرفته در تیران و دیگر شهرها و روستاها، فضاسازی را برای این مراسم معنوی انجام داده و فرصتی شده است که چند روزی فضاهای عمومی منور به نور شهدا و جایگاه آن‌ها باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: خاکسپاری شهدای گمنام در روستاها و شهرهای این شهرستان سبب شده است تا مراسم معنوی شهدا علاوه بر گلزارهای شهدا در دیگر مناطق همچون مقبره شهدای گمنام انجام شود.

معینی با بیان اینکه تبیین زندگی و شخصیت فردی شهدا برای نسل جدید مهم است، افزود: این افراد اسوه‌های خدمت به جامعه با روحیه جهادی، صادقانه و محبوب مردم هستند که گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیز رقم می‌خورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اجرای نمایش، سرود، مسابقات فرهنگی و نامگذاری معابر و رویدادها به نام شهدا را فرصتی برای ایجاد حال و هوای معنوی با محوریت شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: شناخت سیر وسلوک شهدا امکان رشد و پیشرفت معنوی نسل جدید را فراهم می‌کند.

کد خبر 710434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.