تخریب ساختمان و دیوار کشی غیرمجاز در باغ شهرهای شیراز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: در 300 قطعه از باغ شهرهای شمال غرب شیراز، ساخت و ساز های غیر مجاز شامل دیوار کشی و احداث ساختمان تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، سید مصطفی بحرینی با اعلام این خبر اظهار کرد: این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس است.

وی تأکید بر قاطعیت دستگاه قضائی در برخورد با زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز، افزود: این عملیات مساحتی به میزان ۶۵ هکتار از اراضی مناطق آب پرده و کودیان را شامل می‌شود که طی آن ۲۲۰ دیوار کشی غیر مجاز، ۲۵ ساختمان و اتاقک ،۲۰ مورد پی کنی، ۳۵ مورد سایر تأسیسات و دپو مصالح ساختمانی را در بر می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اضافه کرد: عملیات اجرا شده در این دو نقطه از شمال غرب شیراز زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده‌های متعدد قضائی و مال باخته شدن افراد را فراهم کرد.

بحرینی از اراده دستگاه قضائی در شناسایی، تعقیب و برخورد قانونی و قاطع با زمین خواری، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تعرض به اراضی ملی، انفال و حریم و بستر رودخانه‌ها در شیراز و سراسر استان با اولویت عوامل اصلی و مسببین خبر داد و خاطر نشان کرد: در این فرآیند تنها اجرای دقیق قانون مد نظر مقامات قضائی قرار دارد.

وی افزود: در راستای تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و حفظ حقوق بیت المال همه مسئولان باید در چارچوب اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه را دستور کار خود قرار دهند و پیش از وقوع هر گونه اقدام غیر قانونی زمین خواران راه را بر سودجویان ببندند.

کد خبر 710428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.