گلایه امام جمعه شیراز از بسته بودن درب برخی نمازخانه ها و مساجد بین راهی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: برای اقامه نماز درب برخی از نماز خانه ها به دلایل مختلف بسته است و این در حالی است که بسیاری از مردم مقید به نماز هستند، اما در سفر نمی توانند اقامه نماز اول وقت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا فارس، حجت الاسلام لطف اله دژکام امروز_ جمعه هفدهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: از روز بیستم تا بیست‌وششم آذر به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام گذاری شده است که در رابطه با این سه عنصر محوری که قرآن و عترت ثقلین هستند و یادگار پیامبر (ص) بعد از ایشان این دو چیز هستند که اهمیت، یاد کردن و کار کردن برای گسترش فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) مسلماً کار مهمی است و همگان یقین دارند و انتظار می‌رود اقداماتی را در این راستا انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای قرآن و عترت در استان فارس و شیراز، افزود: گزارش عملکرد این شورا به زودی اعلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: برای مسئله نماز به جز تبلیغ و فرهنگ سازی دستگاه‌هایی نظیر سازمان تبلیغات، اوقاف، ستاد اقامه نماز و سایرین نیز متولی و مسئول هستند. لذا طبق منطق قرآن همه مدیران در اقامه نماز مسئول هستند و همه باید تلاش کنند تا اقامه نماز در استان و کشور به نحو احسن انجام شود.

آیت الله دژکام با طرح این پرسش که آیا نمازخانه و مساجد بین راهی متولی دارد یا ندارند، اضافه کرد: برای اقامه نماز درب برخی از نماز خانه‌ها به دلایل مختلف بسته است. این در حالی است که بسیاری از مردم مقید به نماز هستند اما در سفر نمی‌توانند اقامه نماز اول وقت کنند. لذا هرکسی با توجه به مسئولیت خود باید در زمینه اقامه نماز مؤثر باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید محراب شهید سید عبدالحسین دستغیب (ره) و برگزاری ویژه برنامه این ایام، ادامه داد: روز بیستم آذر ماه چهل و دومین سالگرد بزرگداشت این عالم ربانی است، بنابراین باید دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های مختلفی که در رابطه با بزرگداشت این شهید گرانقدر برگزار می‌شود کمال دقت و همکاری را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: دو ماه از حمله ناجوانمردانه و انسان‌ستیزانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه می‌گذرد. این در حالی است که مظلومیت مردم فلسطین را باید همه مردم دنیا فریاد بزنند و مخالفت خود را اعلام کنند.

آیت الله دژکام افزود: ملت ایران ملتی است که پای آرمان فلسطین از ابتدا ایستاده است و اولین ملتی که غصب صهیونیست‌ها را منع کرده ایرانیان بودند و سفارت اسرائیلی‌ها به فلسطینیان تحویل داده شد.

وی با تاکید بر اینکه ابراز تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه همه ملت‌ها و همه دولت‌ها است، اضافه کرد: اما امروز شاهد هستیم که سفارت‌های اسرائیل هنوز در کشورهای همسایه ایران فعال است. این در حالی است که ما با ظلم رژیم اشغالگر قدس و با انسان کشی و کودک کشی اسرائیلی‌ها مخالف هستیم.

به گزارش ایمنا، پس از اقامه نماز عصر، مردم مؤمن و متدین شیراز فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دادند.

کد خبر 710391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.