آزادی در غرب آسیب‌های زیادی را ایجاد کرده است

امام جمعه موقت تیران با اشاره به تفاوت‌های حقوق بشر آمریکایی با حقوق بشر اسلامی گفت: آزادی در غرب آسیب‌های زیادی را برای آنان در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام حسین کریمی ظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به حقوق بشر آمریکایی و تفاوت‌های آن با حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: در حقوق بشر آمریکایی فقط جنبه جسمی انسان مورد توجه قرار گرفته و جنبه روحی آن مغفول مانده است.

وی افزود: آنان در مفهوم حقوق بشر خود از رشد و سعادت انسان و جنبه‌های معنوی غفلت کرده‌اند و تنها به جسم فرد پرداخته‌اند.

امام جمعه موقت تیران به آزادی در حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و اذعان داشت: در حقوق بشر غرب آزادی بی حدود و اندازه را برای ملت‌های ترسیم کرده‌اند در حالی که خود دچار همین آسیب‌های بدون خط قرمز هستند.

وی ادامه داد: شعار زن، زندگی و آزادی برای ایران سر می‌دهند در حالی که بانوان در غرب جایگاه و اهمیت ندارند و تنها به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام کریمی با انتقاد از همراهی برخی از افراد با چنین ضد فرهنگ‌ها، تصریح کرد: دشمن به فکر کشورهای دیگر نیست بلکه منافع خود را در تفسیر و تحلیل این مسائل می‌بیند تا با ایجاد فرهنگ‌های ضد اسلامی، به آنچه می‌خواهد برسد.

وی اضافه کرد: دین اسلام حقوق بشر را همه جانبه بررسی کرده و انسان را محترم شمرده و آزادی که به حقوق دیگران و فرهنگ ناب آسیب بزند را محدود کرده است.

پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به خطاهای مدیریتی

امام جمعه موقت تیران در بخشی از خطبه‌ها به اختلافات بین اعضای شورای اسلامی شهر پرداخت و اذعان کرد: نمایندگان مردم در نهاد شورای اسلامی شهر با رأی مردم برای خدمت به شهروندان انتخاب شده‌اند و نباید خود مانعی برای پیشرفت کارها باشند.

وی اضافه کرد: فرد یا افرادی که با عدم همکاری خود سبب تأخیر در فعالیت‌های شهر شده‌اند نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام کنند و نگذارند مشکلات بیشتر شود.

حجت الاسلام کریمی همچنین از تصمیمات عمرانی و خطاهایی که در اجرای بعضی از پروژه‌های شهر اتفاق افتاده انتقاد کرد و یادآور شد: شهرداران و یا تیم شهرداری مطالعه کارشناسی داشته باشند و نگذارند کارها با اتلاف بیت‌المال روبرو شود.

وی این گونه رفتار در مدیریت شهری را برای شهروندان نگران کننده و باعث ناراحتی دانست و خاطرنشان کرد: مسئول خطاکار و فرد مقصر بابت اشتباهات عذرخواهی کند.

کد خبر 710376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.