احداث رینگ چهارم برای جلوگیری از گسترش شهر اصفهان/ هدف‌گذاری اجرای ۸۰ پروژه شاخص در شیراز

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «لزوم احداث حلقه چهارم ترافیکی اصفهان برای جلوگیری از گسترش شهر»، «کاهش ساخت‌وساز واحدهای مسکونی عامل گرانی اجاره‌بها در بادرود»، «کلیات طرح جامع مبلمان شهری اراک تصویب شد»، «طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم از دولت»، «اجرای طرح مناسب‌سازی معابر شهر قم با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان» و «هدف‌گذاری اجرای بیش از ۸۰ پروژه شاخص در کلان‌شهر شیراز» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم احداث حلقه چهارم ترافیکی اصفهان برای جلوگیری از گسترش شهر

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه موضوع مربوط به ترافیک و حمل‌ونقل در سطح شهر به ویژه شهرهای بزرگ یک شبکه حمل‌ونقلی یا یک شبکه ترافیکی است و تأثیراتی که این شبکه دارد، بسیار زیاد است به شکلی که اگر گذری برای این شبکه طراحی کنیم می‌تواند نسبت به آرام‌سازی کل شبکه مؤثر باشد، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند این شبکه‌های ترافیکی را مطرح کند ایجاد حلقه‌هایی است که بتواند در سطح شهر سرویس‌دهی و خدمات‌دهی داشته باشد و در عین حال با اتصال این شبکه‌ها به یکدیگر شبکه‌های مویرگی شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل گستردگی شهر اصفهان حلقه سومی که از قبل احداث شده بود، دیگر پاسخگوی نیازها و خدمات مورد نیاز نیست و در واقع برای جلوگیری از گسترش شهر بهترین راه، ایجاد حلقه حفاظتی است، افزود: این حلقه حفاظتی امروزه در این کلان‌شهر به عنوان رینگ چهارم شناخته می‌شود، به این معنا که آنچه داخل حلقه قرار می‌گیرد داخل شهر و آنچه که خارج از حلقه قرار می‌گیرد، خارج از شهر است و قوانین مربوط به خارج از شهر باید اجرا شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت احداث رینگ چهارم گفت: در حال حاضر به دلیل گستردگی شهر، حلقه سوم که از قبل احداث شده بود، دیگر پاسخگوی نیازها و خدمات مورد نیاز شهروندان نیست که برای رفع این مشکلات و جلوگیری از گسترش شهر، بهترین راه احداث این ابرپروژه است.

کاهش ساخت‌وساز واحدهای مسکونی عامل گرانی اجاره‌بها در بادرود

علیرضا میرزایی‌بادی، رئیس شورای اسلامی شهر بادرود در خصوص بالا بودن اجاره بهای منازل مسکونی و فشار بیش از حد به خانواده‌های مستأجر در بادرود اظهار کرد: این افراد عموماً از قشرهای زحمتکش و کارگری جامعه هستند که می‌بایست با پرداخت نیمی از حقوق ماهانه خود، نسبت به تأمین اجاره بهای مسکن اقدام نمایند.

وی با ابراز نگرانی و تأسف گفت: علت معضل گرانی اجاره بهای منازل و مشکل اجتماعی ناشی از آن، کاهش چشمگیر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهر بادرود طی سال‌های اخیر بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر بادرود گفت: معضل گرانی اجاره بهای منازل و مشکل اجتماعی ناشی از آن، کاهش چشمگیر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهر بادرود طی سال‌های اخیر بوده است

کلیات طرح جامع مبلمان شهری اراک تصویب شد

علی‌اصغر غفاری، رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی و دبیر شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: پیشنهاد کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری درباره طرح جامع مبلمان شهری اراک که استانداردها و کلیات هر طرح و بنایی در راستای مبلمان شهری که قصد ایجاد شدن داشته باشد، در این طرح پیش بینی شده است.

وی افزود: در کلیات طرح جامع مبلمان شهری، موارد کلی که نیاز است جزئیات آن هم عنوان شود در کمیسیون مربوطه بیان و مقرر شد، پس از تصویب کلیات این طرح به مرکز پژوهش‌های شورا ارجاع شود تا جزئیات مورد نیاز برای بندهای آن با اظهار نظرهای کارشناسی اضافه شود.

در ادامه رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی و دبیر شورای اسلامی شهر اراک از تصویب کلیات طرح جامع مبلمان شهری این شهر خبر داد.

طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم از دولت

محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به گرامیداشت روز معلولین، اظهار داشت: توسعه شهر تنها احداث بزرگراه نبوده و باید رفاه همه شهروندان با نگاه عدالت محور تأمین شود.

وی توجه به فراهم کردن شرایط مطلوب برای معلولین برای استفاده از خدمات شهری را مطرح کرد و افزود: باید آموزش‌های لازم نیز به این افراد داده شود تا بتوانند بیشترین خدمات را در شرایط مطلوب و ایمن دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطالبه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری قم از دستگاه‌های استانی، خواستار پرداخت این مطالبات توسط دولت شد.

اجرای طرح مناسب‌سازی معابر شهر قم با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان

حسن طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم به اهمیت توجه به نیاز همه اقشار جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: باید شهر برای همه اقشار جامعه آماده‌شده و نیازسنجی برای همه اقشار جامعه به‌درستی انجام شود.

وی معلولان را بخش مهمی از جامعه دانست و افزود: معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه نیاز دارند در مراکز تفریحی، فرهنگی و گردشگری حضور پیدا کنند و در سال ۱۴۰۱ عددی بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر هزینه شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: عبور ایمن از خیابان و آرام‌سازی معابر در مرکز شهر در اولویت قرار دارد و طرح‌های مناسب‌سازی معابر قم در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هدف‌گذاری اجرای بیش از ۸۰ پروژه شاخص در کلان‌شهر شیراز

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در سیاست گذاری شهری باید در خصوص پروژه‌های زیر ساختی و توسعه شهر چند نکته را در نظر داشت که ابتدا پروژه‌های اولویت دار و دارای اهمیت بیشتر، بایست در سیاست گذاری اولویت گذاری شوند و توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وی افزود: در کلان شهری همچون شیراز که از جهت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مهندسی و تجاری جنبه‌های مختلف دارد و از گذشته نیز عملاً در جنوب کشور به عنوان مهم‌ترین شهر کشور مطرح بوده، نیاز است که امروز در توسعه زیر ساخت‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها، برنامه ریزی اجرایی و سیاست گذاری اجرایی که صورت می‌گیرد به صورت منسجم، یکپارچه و کوتاه و بلند مدت اتفاق بیافتد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از هدف‌گذاری برای اجرای بیش از ۸۰ تا ۹۰ پروژه شاخص براساس رویکردهای کلی توسعه شهر شیراز خبر داد.

کد خبر 710287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.