تدارک برنامه‌های ویژه برای دختران نوجوان شهر همدان

مسئول امور بانوان شهرداری همدان از تدارک برنامه‌های ویژه دختران نوجوان خبر داد و گفت: باید از ظرفیت بزرگ این گروه در حوزه مسائل اجتماعی، مسئله‌یابی و حل مسائل در قالب برنامه‌های آموزشی بهره گرفته شود.

نرگس نورالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری همدان برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای بانوان شاغل در شهرداری همدان، کنش‌گران اجتماعی فعال در حوزه بانوان و همه بانوان شهر برنامه تدارک دیده شده است.

وی افزود: برنامه‌هایی مانند شناخت آسیب‌ها و چالش‌های مربوط به بانوان مجموعه شهرداری از طریق پژوهش و ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه خانواده، بهداشت، سلامت جسمی و روانی و موضوعات اعتقادی پیش‌بینی شده است.

مسئول امور بانوان شهرداری همدان ادامه داد: در تابستان سال جاری طی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه بوعلی سینا منعقد شد، برنامه‌های شنبه‌های مفرح برای خانواده‌های بانوان شهرداری همدان پیش‌بینی و اجرا شد که فضای شاد و مناسبی برای آن‌ها به وجود آورد.

نورالله‌زاده با تاکید بر همبستگی خانواده بزرگ شهرداری افزود: برنامه‌هایی جهت تشویق فرزندآوری، جشنواره نورچشمی‌ها و برگزاری دور دوم این جشنواره، دورهمی‌های خانوادگی و همیاری پدرانه، بازی‌های گروهی و خلاقانه اجرا شده است.

وی از تدارک برنامه‌های ویژه دختران نوجوان خبر داد و افزود: باید از ظرفیت بزرگ این گروه در حوزه مسائل اجتماعی، مسئله‌یابی و حل مسائل در قالب برنامه‌های آموزشی بهره گرفته شود.

مسئول امور بانوان شهرداری همدان اضافه کرد: قرار است در این برنامه‌های آموزشی که با مشارکت جمعیت دختران ایران صورت می‌گیرد، بانوان نوجوان به رهبران کنش‌گران اجتماعی و نقش آفرینی در حوزه مسائل اجتماعی تبدیل شوند.

نورالله‌زاده با اشاره به آموزش دختران نوجوان در حوزه آموزش مسئله‌یابی و حل مسئله، گفت: این برنامه در بسیاری از کلانشهرها اجرا شده است و مدل کار مبتنی بر کنش‌گر اجتماعی و داوطلبانه در امور خیریه مانند حل مسائل شهر و محله و پشتیبانی از این گروه‌ها است.

وی با اشاره به دو شبکه اجرایی در این زمینه افزود: دو گروه تسهیلگران و دختران در قالب برنامه‌ای تحت عنوان برنامه راه کار را شروع خواهند کرد تا این گروه‌ها آماده حل مسائل شوند.

مسئول امور بانوان شهرداری همدان ادامه داد: اجرای این طرح مبتنی بر اصل شاملیت است و هر نوع تفکر و پوشش می‌توانند جذب این برنامه شوند و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

نورالله‌زاده اضافه کرد: پس از اتمام آموزش‌ها، پروژه‌های انتخاب و طی ۱۴ جلسه موضوع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و این گروه‌ها ضمن یادگیری نسبت به حل مسائل اقدام می‌کنند.

کد خبر 710270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.