جهت‌دهی به پژوهش‌ها برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه ضروری است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با تأکید بر جهت‌دهی به پژوهش‌ها در راستای رفع مشکلات و نیازهای جامعه، گفت: لازم است پژوهش تبدیل به فناوری و فناوری تبدیل به ثروت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا کاظم دبیر شامگاه _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در مراسم تجلیل از پژوهش‌گران و فناوران برگزیده استان در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: جهت‌دهی به پژوهش‌ها ضروری است و باید پژوهش‌ها برای مردم ملموس بوده و در راستای رفع مشکلات و نیازهای جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید از منابع کشور به درستی استفاده کنیم، افزود: لازم است پژوهش تبدیل به فناوری و فناوری تبدیل به ثروت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت خوب دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: شناسایی مزیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت مورد تأکید است.

دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان نیز به نحو احسن برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نظام حکمرانی علم و فناوری به دنبال توسعه کمی و کیفی اقتصاد دانش بنیان هستیم، ادامه داد: از نظر علمی نیز در سطح دنیا دارای جایگاه مطلوبی هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر تلاش برای ارتقای رتبه ایران در حوزه فناوری، گفت: باید تلاش کنیم و به قله‌های علمی دسترسی پیدا کنیم و مرجعیت علمی را که خواسته مقام معظم رهبری است به آن عمل کنیم.

دکتر چمنی تاکید کرد: باید منطبق با نیازهای جامعه پیش رویم و پژوهش‌ها باید نیازمحور و تقاضا محور انجام شوند.

گفتنی است؛ در این جشنواره از پژوهش‌گران و فناوران برتر و یک‌درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان در استان تجلیل به‌عمل آمد و همچنین از طرح‌های پژوهشی بین سازمانی برتر دانشگاه محقق اردبیلی و کتاب‌های انتشاریافته دانشگاه محقق اردبیلی در یک سال گذشته رونمایی شد.

کد خبر 710052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.