مشهد مقدس نیازمند بیمه زائر است / ضرورت تفویض اختیار به نماینده بیمه استان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل تفویض اختیار نشدن نمایندگان بیمه استان، هنوز «بیمه زائر» به صورت کامل اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، هادی توانا امروز _ چهارشنبه پانزدهم آذر_ در همایش تقدیر از فعالان و منتخبین شرکت‌های بیمه استان با اشاره به تفویض اختیار شرکت‌های بیمه‌ای اظهار کرد: به دلیل تشرف ۳۰ میلیون زائر در استان، طی دو سال گذشته استانداری خراسان رضوی تلاش دارد موضوع «بیمه زائر» را به عنوان یک خدمت جدید در استان پایه گذاری کند، اما متأسفانه به دلیل تفویض اختیار نشدن کامل به نمایندگان استانی، هنوز این خدمت به صورت کامل ارائه نمی‌شود.

وی افزود: ارائه این خدمت موجب آرامش خاطر زائرین مشهد مقدس است بنابراین ضرورت دارد که اختیارات مدیران بیمه استان بازنگری شود تا مدیران بیمه اختیاراتی متناسب با ظرفیت‌های استان داشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت تأمین مالی بیمه‌ها گفت: بیمه‌ها مانند صندوق‌های تأمین مالی بازار سرمایه می‌توانند در تأمین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان استان کمک کنند.

توانا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک رئیس کل بیمه مرکزی و استاندار خراسان رضوی، افزود: این مهم بین استان خراسان رضوی و بیمه مرکزی مورد توافق قرار گرفت، اما با جابجایی رئیس کل بانک مرکزی موضوع اجرای آن با وقفه‌ای طولانی مواجه شده که امید می‌رود در اجرایی شدن این ظرفیت بسیار مؤثر دست‌اندرکاران صنعت بیمه اهتمام بیشتری بورزند.

به گزارش ایمنا، تفویض اختیار لازم از سوی شرکت‌های بیمه مرکزی به نمایندگان استان به منظور ایفای نقش شرکت‌های استانی در توسعه استان و همچنین لزوم مشارکت جدی شرکت‌های بیمه در تأمین مالی شرکت‌های تولیدی مشابه آنچه امروز در صندوق‌های تأمین مالی رقم می‌خورد دو درخواست اصلی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در همایش تقدیر از فعالان و منتخبین شرکت‌های بیمه استان بود.

کد خبر 710032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.