کاشت ۱۱۳ هزار اصل نهال بادام در شهرستان چادگان تا پایان امسال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان گفت: همزمان با آغاز طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور، طرح کاشت ۱۱۳ هزار نهال در چادگان آغاز شده که سیاست اصلی آن مبتنی بر استفاده از منابع آبی کمتر است.

حجت الله بهمنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور، در پارک جنگلی قراول خانه شهرستان چادگان با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورا شهر و تعدادی از دانش آموزان دبستان شهید سید محمد جواد موسوی، تعداد ۱۷۱ اصله نهال سنجد و توت به یاد شهدا شهرستان کاشته شد.

وی با توجه به اینکه سیاست اصلی طرح حفظ منابع آبی کشور است افزود: در این منطقه سعی بر کشت بادام ارژن و اسکوپاریا است که با استقبال خوبی از طرف شهرداری‌های چادگان و رزوه، اداره راهداری، سازمان عمران زاینده رود و آموزش و پرورش همراه بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان گفت: دریافت این نهال‌ها از طرف اداره منابع طبیعی برای باغداران و کشاورزان و ارگان‌های دولتی رایگان است و مراکز تفریحی و باغدارانی که از منابع آبی کافی برخوردارند می‌توانند جهت دریافت نهال‌ها اقدام کنند.

بهمنی در ادامه تصریح کرد: تا کنون قراردادهایی با شهرداری‌های چادگان و رزوه، فرمانداری، بنیاد مسکن، راهداری، آموزش و پرورش و هوانیروز برای کاشت نهال‌ها منعقد شده که شهرداری چادگان دو هکتار کشت نهال را انجام داده است.

وی در ادامه افزود: در طرح‌هایی هم در دهه ۸۰ تحت عنوان آبخیزداری بیولوژیک انجام شد، ۱۰۰ هکتار بادام تلخ آمارا بعد از گردنه سرخ کاشته شد که هدف از آن، حفاظت از خاک بود؛ طرح‌هایی از این قبیل در روستاهای علی عرب، آبادچی و چنارود انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان تصریح کرد: در روستای علی عرب ۲۵۰ هکتار، در دهکلبعلی ۱۰۰ هکتار و در روستای چنارود حدود ۴۰ هکتار بادام با هدف حفاظت از خاک و مراتعی که بر اثر چرا فقیر شده بودند، کاشته شد.

کد خبر 709961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.