یزد برای اوج گیری به دو بال «فناوری و نوآوری» و «گردشگری» نیاز دارد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت حمایت از حوزه فناوری به منظور حل مسائل استان، گفت: یکی از راه های افزایش بهره وری و اشتغال فارغ التحصیلان حرکت در مسیر فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست «بررسی چالش‌های زیست بوم فناوری اطلاعات استان یزد» با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری اطلاعات در توسعه جوامع و اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های موجود، اقتصاد دیجیتال به زودی به یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصاد جهانی تبدیل می‌شود لذا باید در برنامه‌ریزی توجه ویژه به این حوزه شود.

وی با اشاره به سهم اقتصاد دیجیتال در GDP برخی از کشورهای پیشرفته جهان، گفت: با توجه به روند رو به رشد سهم این حوزه در اقتصاد جهان، شرکت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در آینده‌ای نزدیک جای غول‌های اقتصاد نفتی و سنتی را خواهند گرفت.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به برخی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان، خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات، می‌توان بسیاری از مسائل موجود در استان، حل کرد.

فاطمی با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات، منجر به ایجاد تحول در استان می‌شود افزود: فعالیت‌های این حوزه فاقد مسائل آلایندگی و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و سبب افزایش بهره‌وری و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌ها به نوعی ردپای فناوری اطلاعات برجسته است، افزود: یکی از اقدامات مورد پیگیری، برنامه‌ریزی جهت شکل‌گیری زنجیره ارزش راهبردی حوزه فناوری اطلاعات در استان یزد و انجام حمایت‌های لازم از این حوزه خواهد بود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه یزد برای اوج‌گیری به دو بال «فناوری و نوآوری» و «گردشگری» دارد، گفت: فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال؛ یکی از ارکان مهم و اساسی حوزه فناوری است که آینده دنیا را متحول خواهند کرد.

فاطمی در پایان با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه فناوری اطلاعات و حوزه‌های مرتبط با آن، از حمایت ویژه استان از توسعه فعالیت‌های این حوزه‌ها خبر داد.

در جریان این نشست، به برخی محدودیت‌های تجهیزاتی دانشکده کامپیوتر دانشگاه یزد اشاره شد که به پیشنهاد استاندار یزد، مقرر شد ۵۰ دستگاه برای دانشکده کامپیوتر خریداری شود.

کد خبر 709955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.