دانشجویان مسئول حفظ استقلال کشور هستند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه دانشجویان متخصص مسئول حفظ استقلال کشور هستند، گفت: دانشجویان نخبه باید استقلال کشور در حوزه‌های مختلف را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ چهار شنبه پانزدهم آذر_ در جشن روز دانشجو که در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نقش‌های بسیاری را ایفا کرده‌اند و نقش آن‌ها در استکبار ستیزی همچنان جاری است.

وی بیان داشت: در دوران رژیم ستمشاهی بخش اعظم کسانی که به ندای امام خمینی لبیک گفتند، جزو دانشجویان بودند.

استاندار خراسان شمالی شعار بنیادین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را محور اصلی شعارهای زمان پیروزی انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: در راه رسیدن به این مسیر و تحقق آن دانشجویان نقش کلیدی را ایفا کردند.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ما پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف رخ داده و این عدم وابستگی به سایر کشورها نشأت گرفته از تحقق شعار بنیادین است و دانشجویان متخصص در حفظ آن مسئولیت دارند.

وی با مهم برشمردن بخش کشاورزی در کشور، گفت: در بخش کشاورزی، تولید گندم و جو اگر مستقل نشویم و برای تمام جمعیت کشور امنیت غذایی را فراهم نکنیم، تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نیز ممکن نخواهد بود و این رسالت عظیم بر عهده دانشجویان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند اتحاد و جمع دانشجویان را بر هم بزند، افزود: دشمنان برای این کار افرادی را به عنوان اسوه معرفی می‌کنند که با نظام ضدیت دارند.

حسین‌نژاد تاکید کرد: شعار زن، زندگی، آزادی به صورت پوشالی مطرح شد و شیطنت دشمن است و که به هیچ عنوان تأمین کننده منافع زنان این سرزمین نیست لذا دانشجویان نقش پررنگ قبل انقلاب و روحیه استکبار ستیزی را همچنان ادامه دهند.

وی اضافه کرد: دانشجویان در المپیادهای مختلف همواره الگو و اسوه هستند و این شاخص در آمارها نمایان است.

کد خبر 709914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.