معدوم‌سازی ۱۵ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در گنبدکاووس

مدیرکل دامپزشکی گلستان از کشف و ضبط ۱۵ هزار و ۱۳۹ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی فاسد و غیربهداشتی در شهرستان گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون توسط بازرسان خبر داد و گفت: این فرآورده‌های کشف و ضبط شده با دستور مقام قضایی معدوم و از ورود آن به چرخه مصرف جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گلستان علی کاووسی اظهار کرد: از مجموع این فراورده‌های خام دامی، ۱۱ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم آن در کشتارگاه صنعتی دام و بقیه از ۳۲۸ فروشگاه عرضه این مواد در شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.

وی بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ هزار و ۹۱۱ رأس دام سبک و سه هزار و ۵۷۶ رأس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی گنبدکاووس ذبح شده است، اضافه کرد: بازرسان اداره دامپزشکی و ناظر شرعی بر سلامت دام و کشتار آن نظارت دارند و مانع از ورود فرآورده خام دامی غیربهداشتی و حرام به چرخه مصرف می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت ذبح دام در کشتارگاه برای انجام فرایند نظارتی کارشناسان دامپزشکی، ادامه داد: ذبح دام به صورت غیرمجاز (خارج از نظارت کارشناسان دامپزشکی)، سلامت و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد که مردم باید از خرید گوشت دام‌هایی که در روستاها و منازل مسکونی ذبح می‌شود، بشدت پرهیز و چنین کشتارهایی را به دامپزشکی گزارش کنند.

کاووسی اضافه کرد: برای جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک دام و انسان، لاشه دام ذبح شده قبل از مصرف باید حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه نگهداری شود که این مهم در کشتارگاه رعایت می‌شود.

کد خبر 709857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.