کجای دنیا با یک باخت سرمربی عوض می‌کنند؟/ برای نتیجه گرفتن باید خرج کرد

هومن افاضلی یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص لیگ قهرمانان آسیا و شرایط سپاهان و پرسپولیس با ایمنا به گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید، شبی که برای سپاهان خوشحال کننده بود چرا که راهی مرحله حذفی شدند، و برای پرسپولیس با تلخی سپری شد چراکه با باخت برابر الدوحیل و حذف همراه شد تا هواداران این تیم نسبت به اتفاقات رخ داده در تیمشان ناراحت باشند و شایعاتی در خصوص تغییرات آتی در اردوگاه سرخ‌پوشان به گوش برسد.

پس از باخت پرسپولیس و صعود سپاهان پیرامون وضعیت دو تیم و شرایط پیش روی فوتبال باشگاهی کشورمان با هومن افاضلی، یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت‌وگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید؛ سپاهان صعود کرد و پرسپولیس با ناباوری حذف شد، نظر شما چیست؟

افاضلی: پرسپولیس برای پیروزی به اندازه کافی موقعیت داشت، اما نتوانست از آن‌ها استفاده کند، البته که فرصت‌های زیادی هم به حریفش تقدیم کرد. با توجه به نتیجه‌ای که یحیی می‌خواست، نباید این اتفاق رخ می‌داد و بازیکنان باید هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند.

از بین تیم‌های ایرانی که شانس صعود داشتند، به نظر می‌رسید که پرسپولیس شرایط و شانس بالاتری برای رفتن به مرحله بعد داشت، اما سپاهان موفق به صعود شد که به نظرم بسیار ارزشمند است، هرچند که ما فکر می‌کردیم می‌کردیم نتایج بهتری خواهیم گرفت‌. نساجی سال اول حضورش در ACL را تجربه می‌کرد، تجربه کافی را نداشت و با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، اما برای دو تیم دیگر فکر می‌کردیم شرایط بهتری فراهم می‌شود.

ضمن اینکه یادمان باشد که تیم‌های عربستانی با توجه به هزینه‌هایی که انجام دادند و بازیکنانی که در اختیار داشتند سطح خودشان را از آسیا جدا کرده‌اند.

کجای دنیا با یک باخت سرمربی عوض می‌کنند؟/ برای نتیجه گرفتن باید خرج کرد

ایمنا: اتفاقاً سوال ما همین است؛ چرا این شکاف بین فوتبال ایران و عربستان ایجاد شده است؟

ا فاضلی: مسئله فقط و فقط به شرایط اقتصادی ایران و عربستان سعودی مربوط می‌شود. یک کشور شرایط اقتصادی فوق‌العاده‌ای را دارد و یک کشور هم شرایط اقتصادی خوبی ندارد.

ایمنا: در حال حاضر یحیی گل‌محمدی برای جدایی از تیم تحت فشار است؛ به نظر شما در این مقطع کار درستی است؟

افاضلی: من اطلاعی در خصوص برکناری ساکت ندارم و چیزی نشنیده‌ام، اما راجع به یحیی گل‌محمدی باید بگویم که اکنون تنها چیزی که باشگاه به بیشتر از هر چیزی، به آن نیاز دارد، آرامش و ثبات است. هیچ جای دنیا، هیچ تیمی با یک باخت سرمربی خود را عوض نمی‌کند آن هم مربی‌ای که برای آن‌ها در این سال‌ها قهرمانی‌های زیادی کسب کرده و جزو مفاخر باشگاه پرسپولیس است.

ایمنا: با توجه به صعود سپاهان و خرج‌های اعراب، به نظر شما این تیم تا کجا پیش می‌رود؟

افاضلی: گفتنش سخت است، اما ما اگر می‌خواهیم در آسیا با بهترین‌ها رقابت کنیم، باید یاد بگیریم که بازیکنان گران‌قیمت و خارجی بخریم، در غیر این صورت کسب موفقیت بسیار سخت خواهد بود.

کد خبر 709833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.