تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غارکنجی درراستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد، تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در ادامه تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک امروز گام دیگری در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی این پرونده با تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی برداشته شد.

او ادامه داد: این عملیات با پیگیری‌های رازانی مدیرکل بازرسی استان و دستور قضائی شاهون‌وند دادستان شهرستان خرم‌آباد و با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی، شهرداری خرم‌آباد، نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، پس از ۱۸ سال در حد فاصل قبرستان سراب‌یاس و غار پیش از تاریخی کنجی انجام شد.

حسن‌پور اذعان کرد: با این اقدام جهادی و فوری، مسیر دسترسی به غار کنجی باز و در آینده با همکاری شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی، بهسازی مسیر غار نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه این اقدام مهم با توجه به اهمیت پرونده و در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد صورت گرفته اضافه کرد: غار کنجی یکی از غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد و یکی از عناصر مهم پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد است که برای نخستین بار در دهه ۶۰ میلادی توسط باستان شناسان آمریکایی مورد کاوش قرار گرفت.

کد خبر 709720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.