ابنیه تاریخی و اوقافی کرمانشاه مرمت و احیا می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: ابنیه تاریخی و اوقافی کرمانشاه مرمت و احیا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای گذشته نشستی با حضور نمایندگان صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور در محل اداره‌کل اوقاف استان برای سامان‌دهی بناهای تاریخی اوقافی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به تعدد آثار و ابنیه تاریخی استان و کمبود اعتبارات دولتی بسیاری در معرض آسیب قرار دارند که نیازمند سامان‌دهی و مرمت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد زیادی از این بناها وقفی بوده و در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قرار دارند.

فرمانی بیان کرد: در این نشست مقرر شد با همکاری مجموعه اوقاف این بناها به صورت اجاره چند ساله در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و سرمایه‌گذاران با مرمت این بناها در بازه زمانی قرارداد به اداره اوقاف اجاره پرداخت کنند.

وی ادامه داد: سامان‌دهی کاروانسراهای بیستون، ماهیدشت و قصرشیرین که ماهیت اوقافی دارند نیز از جمله توافقات انجام شده در این نشست بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: همچنین مرمت و امکان واگذاری حمام‌های تاریخی و خانه ساری اصلانی کنگاور، حمام حاج شهباز خان و… کرمانشاه نیز از جمله مواردی بود که مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

کد خبر 709693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.