اختصاص اعتبارات ویژه برای ساماندهی میراث تاریخی آذربایجان‌شرقی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص اعتبارات ویژه برای ساماندهی میراث تاریخی آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، عزت الله ضرغامی ظهر امروز - سه شنبه چهاردهم آذر - در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی دارای تنوع وجود مساجد، تپه‌ها، محوطه‌ها و کاروانسراها و بناهای مختلف است که باید به شکل مناسبی نگهداری و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه میراثی و گردشگری شهرستان‌های مرند و جلفا باید حل و فصل شود، افزود: بر همین اساس هماهنگی با شهرداری و فرمانداری‌ها لازمه نگهداری و مرمت این آثار تاریخی است. اعتبارات جدید نیز از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شهرستان مرند در نظر گرفته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تپه تاریخی یالدیر در داخل شهر مرند، اضافه کرد: این تپه یکی از آثار بسیار مهم با قدمت تاریخی طولانی است که باید از وضعیت کنونی خارج شده و به بهترین شکل ممکن بهسازی شود.

ضرغامی خواستار مشارکت واقعی شهرداری برای ساماندهی محوطه تپه یالدپر شد و ادامه داد: آثار و میراث تمدنی به همه مردم و ایران تعلق دارد و برای پایداری از آنها تلاش همگانی لازم است.

وی بروز مسائل حاشیه و تجمع معتادان در محوطه تپه یالدپر را تأسف بار خواند و بر مشارکت و همکاری جدی شهرداری و فراجا برای مقابله با این موضوع تاکید کرد.

وزیر گردشگری گفت: یکی از نقاط ضعف تولیدات صنایع دستی مربوط به نوع، نحوه بسته بندی و هدایت بوده که لازم است تجدیدنظر جدی در این زمینه انجام شود.

ضرغامی اضافه کرد؛ باید توجه داشت بسته بندی خوب می‌تواند فروش صنایع دستی را تسریع و پررونق کرده و صادرات را تسهیل کند.

کد خبر 709613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.