تکمیل یال شرقی و جنوب شرقی حلقه چهارم ترافیکی اصفهان ۱,۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سه سال اخیر در دو بخش پروژه حلقه چهارم ترافیکی اصفهان بین ۱۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که دو یال شرقی و جنوب شرقی پروژه جمع‌بندی شود.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجموع مواردی که باید در حوزه کنترل وضعیت آلایندگی هوای اصفهان به آن توجه شود، چند گزینه از جمله انتقال صنایع آلاینده، کنترل، مدیریت و توسعه فیلترهای مربوط به خروجی این صنایع، برخورد با کارگاه‌های غیرمجاز که تشدید آلایندگی می‌کنند، همچنین منابع آلاینده متحرک که درصد آن نسبت موارد قبل کمتر است، اما یکی از عوامل مؤثر در شرایط آلایندگی هوا به‌شمار می‌رود، پیش‌روی شهرداری است.

وی افزود: برای این امر دو رویکرد توسعه حمل‌ونقل عمومی که در مرکز شهرها کمتر خودروهای تک‌سرنشین استفاده شود و به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پاک برویم، همچنین مجموعه وسایل نقلیه‌ای که باید لاجرم تردد داشته باشند، وارد هسته مرکزی شهر نشوند، حائز اهمیت است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: رینگ چهارم ترافیکی اصفهان دو مأموریت جدی دارد؛ مأموریت اول آن کاهش ترددهای غیرضروری در هسته مرکزی شهر که بر آلایندگی هوا تأثیر می‌گذارد و دوم کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر با هدایت خودروهایی که در بافت شهری نیاز به توقف ندارند و بتواند شرایطی را فراهم کند که بخشی از خودروهای ورودی به شهر اصفهان بدون وارد شدن به هسته مرکزی به مسیر خود و رسیدن به مقصد ادامه دهند.

صالحی ادامه داد: رینگ چهارم یک حلقه به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر در اطراف کلان‌شهر اصفهان است که البته شهرهایی همچون دولت‌آباد، خمینی‌شهر، درچه و حوالی شهر ابریشم را نیز در بر می‌گیرد و کمک می‌کند که شهروندان شهرهای اطراف و مراجعانی که از اصفهان عبور می‌کنند، به این حلقه ورود نداشته باشند.

با احداث این رینگ ورودی شمال شهر اصفهان را از سمت بلوار معلم به خروجی جنوبی شهر که اتوبان شهید دستجردی است، متصل می‌کنیم که بخشی از ترافیک شهری و منابع آلاینده از این طریق مرتفع می‌شود

وی با بیان اینکه در فاز فعلی نزدیک به ۱۱ کیلومتر تعریض و احداث رینگ چهارم ترافیکی را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: حدفاصل پل آفتاب تا تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی که هشت کیلومتر است، شش تقاطع غیرهمسطح احداث شده و پیشرفت فیزیکی پروژه قابل توجه بوده است، البته موانع و مسائل پیچیده‌ای پیش‌روی این کار از جمله آزادسازی ریزدانه‌های این مسیر، تأسیسات قابل توجهی که برای جابه‌جایی آن‌ها باید اقدام شود، وجود دارد.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه احداث این رینگ، تأثیر قابل توجهی در ترافیک شهری و اتصال این هشت کیلومتر به اتوبان آیت‌الله ناصری، تقاطع شهدای ورزشکار و اتوبان معلم (ورودی شهر اصفهان از سمت شمال) دارد، بیان کرد: بر این اساس مسافت تعداد زیادی از خودروها کوتاه و از ورود آن‌ها به شهر جلوگیری می‌شود، در ادامه نیز پس از تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و از محدوده روشن‌دشت به سمت اتوبان شهید دستجردی تعریض صورت می‌گیرد.

صالحی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر مشکل خاصی پیش نیاید، چهار کیلومتر از مسیر اول این رینگ نهایی شود و قابل بهره‌برداری باشد، همچنین پیشرفت قابل توجهی در هشت کیلومتری که تعریض صورت می‌گیرد را شاهد هستیم و تا تابستان سال آینده شاهد بهره‌برداری از این حدود ۱۱ کیلومتر رینگ چهارم ترافیکی هستیم.

وی گفت: در واقع با احداث این رینگ ورودی شمال شهر اصفهان را از سمت بلوار معلم به خروجی جنوبی شهر که اتوبان شهید دستجردی است، متصل می‌کنیم که بخشی از ترافیک شهری و منابع آلاینده از این طریق مرتفع می‌شود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سه سال اخیر در دو بخش این پروژه بین ۱۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ت نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که این پروژه در این دو فاز یعنی دو یال شرقی و جنوب شرقی جمع‌بندی شود.

کد خبر 709474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.