بزرگترین اقلیت جمعیت استان اردبیل را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بزرگترین اقلیت جامعه را در استان اردبیل افراد دارای معلولیت تشکیل داده و در راستای توانمند سازی این افراد گام های مهمی برداشته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا حامد رضایی عصر امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بزرگترین اقلیت جامعه را در سطح استان افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند گفت: امسال با توجه شعاری که از سوی بهزیستی کشور با عنوان " باور توانمندی‌ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر" تعیین و ابلاغ شده است تا با این قبیل از اقدامات و فعالیت‌ها بتوانیم گام‌های استوار و خوبی در مسیر تعالی و رشد توانیابان برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، شکوفا سازی استعداد و توانمندی‌های افراد دارای معلولیت را اصلی ترین راهبرد و رویکرد سازمان عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه بهزیستی به عنوان مرکز سقل حمایت از این عزیزان تعریف شده و وظیفه رسیدگی و پیگیری مطالبات آنها را بعهده دارد لذا برای تحقق این اقدامات همواره نیازمند همگرایی از تمامی آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی داریم تا در مسیر توانمند سازی معلولان کمک حال این عزیزان باشند.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده به توانیابان در طی سال گفت: تشکیل بیش از ۲۶ هزار و ۳۷۹ پرونده، پرداخت مستمری به بیش از ۱۸ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال، پرداخت حق پرستاری به افراد بسترگرا به تعداد ۱۲۷۴ نفر بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال بصورت ماهیانه از جمله این خدمات هستند.

وی افزود: هم اکنون در سطح استان در کنار سایر فعالیت‌ها که اغلب بحث توانمند سازی این عزیزان مد نظر واقع شده است بطوریکه در ۵۶ عنوان مرکز توانبخشی، شبانه روزی، محلات محور و مراقبتی برای ۱۶۰۰ نفر از معلولان خدمات متنوع و متعددی در حال ارائه می‌باشد.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۹ مرکز بصورت روزانه در حال ارائه خدمات هستند که دغدغه اصلی بهزیستی همان توانمند سازی با استفاده از خدماتی همچون؛ کار آموزی، انجام مشاوره‌های روانشناختی، آموزش‌های گفتار درمانی، کار درمانی برای طیف وسیعی از جامعه معلولان اعم از معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، سالمندان، طیف اتیسم و …می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود بحث تکمیل زنجیره پیشرفت را لازمه بالندگی و تعالی استعدادهای توانیابان مطرح کرد و گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که با افزایش مراکز روزانه بتوانیم در حوزه زیر ساخت‌های خدمات دهی گام‌های خوبی برداریم تا رضایت ولی نعتمان از خدمات ارائه شده به حد ایده آل برسد.

وی در خصوص سایر حمایت‌های ارائه شده هم یادآورشد: افتخاری که در سال گذشته برای مجموعه بهزیستی حاصل شد این بود که خوشبختانه توانستیم بصورت حضوری و چهره به چهره بالغ بر ۱۱۰۳۲ نفر از ولی نعتمان ارتباط برقرار نموده و به مشکلات و نیازهای آنها پاسخ دهیم. در کنار این اقدام ۶۸۰ خانواده هم توسط مدیران ارشد استانی و شهرستانی مورد بازدید و دلجویی قرار گرفته اند.

رضایی همچنین در زمینه توجه جدی به مبلمان‌های شهری و لزوم تسهیل شرایط و خدمات شهری هم گفت: همه با بهتر است درک درست و منطقی از نیازهای معلولان داشته باشیم تا با یاری یکدیگر باور اجتماعی و مشارکت اجتماعی برای توانیابان تشکیل یابد.

وی در پایان اضافه کرد: حمایت از ایاب و ذهاب های ورزشی، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت وام‌های اشتغال زایی و حمایت‌های بیمه‌ای از دیگر خدماتی هستند که در طی سال به این عزیزان ارائه می‌شود هرچند این اقدامات جوابگوی نیازهای این عزیزان نبوده لذا برای رسیدن به این اهداف نیازمند حرکت پرشتاب، جهادگونه و مردمی هستیم تا بخشی از مطالبت ولی نعمتان تحت پوشش تحقق یابند.

کد خبر 709405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.