برقراری روزانه ۱۰۰۰ تماس با آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: روزانه حدود هزار تماس با سازمان آتش‌نشانی قم برقرار می‌شود که حدود ۹۵۰ مورد تماس‌های غیرضروری است.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: روزانه حدود هزار تماس با سازمان آتش‌نشانی برقرار که از میان تماس‌ها حدود ۴۰ مورد منجر به انجام عملیات آتش نشانی می‌شود و حدود ۹۵۰ مورد نیز تلفن‌های غیرضروری، مشاوره و مزاحمت‌های تلفنی است.

وی افزود: تقاضا داریم که شهروندان برای دریافت مشاوره‌های طولانی با شماره ۱۲۵ تماس برقرار نکنند زیرا شماره تماس ضروری است و با شماره تلفن‌های واحدهای آتش نشانی مناطق تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در زمان برقراری تماس با آتش‌نشانی بررسی می‌شود که وضعیت حادثه چگونه است و با توجه به اطلاعات اولیه، حداقل اعزام انجام می‌گیرد و خودروهای پشتیبان نیز آماده برای حرکت به سمت محل حادثه می‌شوند.

زندیه اضافه کرد: استاندارد زمان رسیدن به محل حادثه چهار دقیقه است، اما میانگین رسیدن آتش نشانی قم به محل حادثه سه‌ونیم دقیقه است که مطلوب‌تر از میانگین جهانی است.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش و مهارت آتش‌نشانان در شهر قم به صورت جدی اجرا و پیگیری شده است و با راه‌اندازی مرکز آموزش آتش‌نشانی قم این دوره‌ها منسجم‌تر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم ادامه داد: در کنار این برای خانواده کارکنان آتش‌نشانی نیز دوره‌هایی برگزار شده تا مدیریت استرس را فرابگیرند و از آسیب‌های احتمالی این شغل در امان باشند.

کد خبر 709386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.