پژوهش و فناوری پیشران تولید و مهارکننده تورم است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: پژوهش و فناوری پیشران تولید و مهارکننده تورم است و ما نمی‌توانیم بر مسایل و مشکلات جامعه غلبه کنیم مگر اینکه پژوهش را سرلوحه همه کارها قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حامد قادرزاده، امروز _دوشنبه سیزدهم آبان_ در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همایش‌ها و نشست‌های پژوهشی باید با حضور پرشور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شود و صحنه تجلیل از پژوهشگران باید بسیار بانشاط و پر ازدحام باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش و فناوری پیشران تولید و مهارکننده تورم است، افزود: ما نمی‌توانیم بر مسائل و مشکلات جامعه غلبه کنیم مگر اینکه پژوهش را سرلوحه همه کارها قرار دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: امروز در استان کردستان بیش از ۴۳ هزار نفر دانشجو و قریب به یک هزار عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر این، با بهره‌گیری از وجود مدرسان غیررسمی و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا، چنانچه پژوهش را به عنوان اولویت قرار دهیم می‌توانیم بر مسئله بیکاری نیروی انسانی غلبه پیدا کنیم.

قادرزاده ادامه داد: ظرفیت موجود در بخش سرمایه‌های انسانی استان، چنانچه مشغول به انجام پژوهش مسئله‌محور باشد قطعاً می‌تواند بهره‌وری را بالا ببرد و اگر شیوه استفاده از منابع بلا استفاده را بدانیم مسلماً نیروی انسانی بیکار نخواهد بود و حتی در تأمین نیروی انسانی کمبود هم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما با اشتغال ناقص در کشورمان روبرو هستیم چون همه ظرفیت‌های موجود به کار گرفته نشده است و بیکاری همواره خواهد بود اما این بیکاری ساختاری است که به معنی عدم هماهنگی تقاضای نیروی کار و عرضه نیروی کار بوده و دانشگاه‌ها می‌توانند این تطابق را ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه‌ها انتظار دارند که در شناسایی نیاز واقعی استان و معرفی درست نیازها بر اساس پژوهش‌های دقیق آنها را یاری کنند چون شناخت نیاز به ما کمک می‌کند که بتوانیم منابع مورد استفاده را به احسن وجه و به بالاترین سطح بهره‌وری برسانیم.

قادرزاده با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی به ما نشان می‌دهد که نیاز امروز جامعه ما چیست، افزود: امروز لازم است که همه بخش‌های علمی در تولید دانش با یکدیگر همکاری کنند که تولید و انتقال درست دانش قطعاً با پژوهش امکانپذیر خواهد بود و بهره‌وری را بالا می‌برد.

کد خبر 709355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.