«کاهش آلودگی هوا» اولویت مدیریت شهری اصفهان است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان و برنامه اصفهان ۱۴۰۵، اولویت کاهش آلودگی هوا بوده است که ذیل آن تکمیل پروژه رینگ چهارم قرار می‌گیرد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه رینگ چهارم اظهار کرد: طول این پروژه ۷۸.۲ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و حدود ۳۰ کیلومتر آن در محدوده شهرهای درچه، خمینی‌شهر، شهر ابریشم، دولت‌آباد و خورزوق قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم شامل ۲۹ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل است، افزود: این پروژه از دوره پنجم مدیریت شهری آغاز شده است و افتتاح آن با توجه به اهمیتی که در کاهش حجم ترافیک در مرکز شهر و کمک به رینگ سوم دارد، موجب کاهش آلودگی هوا و زمان سفر نیز می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان و برنامه اصفهان ۱۴۰۵، اولویت کاهش آلودگی هوا بوده است که ذیل آن تکمیل پروژه رینگ چهارم قرار می‌گیرد.

کلاهدوزان با بیان اینکه رینگ چهارم جزو پروژه‌های شاخص شهر اصفهان محسوب می‌شود که به‌نوعی استانی است و حتی می‌تواند ملی باشد، افزود: با توجه به توسعه شهرهای استان اصفهان، نصف‌جهان به سایر شهرهای مجاور نزدیک‌تر و حریم شهرها با یکدیگر مماس شده است، رینگ چهارم پروژه‌ای استانی شناخته می‌شود و حتی باید از نظر اعتبارات «ملی» دیده شود.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های استان در راه‌اندازی پروژه رینگ چهارم باید هم‌افزایی داشته باشند، ادامه داد: از نظر ملی‌بودن نیز قرارگیری اصفهان در شاهراه ترانزیت کشور، این شهر و استان را درگیر کرده است و تردد بسیار خودروهای سنگین موجب آلودگی هوا شده است که در صورت تکمیل رینگ چهارم، از ورود این خودروها به داخل شهر جلوگیری می‌شود، بار ترافیکی ترانزیتی از کنار شهر می‌گذرد و عوارض آن برای استان کمتر می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از قسمت‌های پروژه رینگ چهارم در شهرهای همجوار اصفهان همچون خمینی‌شهر، درچه و ابریشم قرار می‌گیرد، باید همکاری لازم در اجرای آن را داشته باشند.

کلاهدوزان افزود: برای رینگ چهارم در یک سال اخیر اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده و شهرداری‌های مناطق و مرکزی و شورای اسلامی شهر پیگیر آن هستند که امیدواریم سایر شهرهای واقع شده در مسیر این پروژه نیز برای تکمیل این پروژه همراه باشند.

کد خبر 709176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.