جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور شاعرانی از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، فارس و یزد همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، احسان عابدی ظهر امروز _ یکشنبه دوازدهم آذر_ در نشست خبری برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن اظهار کرد: این جشنواره برای دومین بار در استان یزد و برای اولین بار به صورت منطقه‌ای با حضور شاعرانی از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، فارس و یزد به میزبانی شهرستان مهریز برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در دی ماه مدت ۱۰ روز همراه با برنامه‌های جانبی کارگاه‌های شعر و ادب، شب شعر شاعران و … انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه بر اساس فراخوان جشنواره مهلت ارسال آثار تا پایان آذر ماه است افزود: محورهای جشنواره مکتب حاج قاسم و ابعاد شخصیت ایشان از جمله مردمی داری اخلاق مداری؛ رؤیای حاج قاسم در محور مقاومت دنیای بدون اسرائیل و ذکر یا فاطمه (س) سربند سلیمانی‌ها است.

عابدی با بیان اینکه در پایان این جشنواره هشت نفر برگزیده و پنج نفر قابل تقدیر معرفی خواهد شد اضافه کرد: آثار شرکت کننده در این جشنواره در قالب یک کتاب نفیس منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: در طی ۱۸ ماه گذشته ۶۰ رویداد شعر و ادب در سطح استان یزد اجرا شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان متولی برگزاری بودند و توانستند جریان خوبی در حوزه شعر و ادب شکل داده و مقدمه و بهانه‌ای برای گردهمایی و اشتراک بین شاعران داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه این هم افزایی در ذیل موضوعات ارزشی، ملی و فرهنگی مایه برکت است گفت: تعیین خطوط برای تولید شعر برای هنرمندان ذوق شاعران به سمت درون مایه‌های ارزشی و انقلابی سوق می‌دهند.

عابدی از حضور اساتید برجسته در این جشنواره و برگزاری کارگاه‌های تخصصی شعر از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره خبر داد و گفت: در این رویدادهای فرهنگی استعدادیابی نخبگان در شعر و ادب و پرورش استعدادها را دنبال خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این سال‌ها تمرکز ما بر روی شهرستان‌های محروم و کمتر برخوردار خواهد بود تا جریان سالم، قوی و نو در حوزه شعر شکل گرفته و نیروهایی تربیت شده و پرورش یابند.

عابدی خاطرنشان کرد: شاعران استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد جهت شرکت در جشنواره آثار خود را در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۲۱۱۸۲۷۱۰ ارسال نمایند.

کد خبر 709156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.