اضافه شدن تراموای جدید در استرالیا

اولین تراموا بدون مسیر در شهر استرلینگ استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته است، این وسیله نقلیه دارای باتری الکتریکی است و میزان انتشار کربن آن صفر است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری استرلینگ در استرالیا اعلام کرده‌اند که اولین تراموا بدون مسیر مورد آزمایش قرار گرفته است، این وسیله نقلیه ۳۰ متری که در سپتامبر ۲۰۲۳ وارد شهر شده بود، در حال حاضر تحت آزمایش‌های گسترده‌ای برای ارزیابی قابلیت‌های عملیاتی، تأثیر بر سطح جاده‌ها و کیفیت سواری سرنشینان قرار دارد، این آزمایش با هدف ارزیابی دوام این وسیله نقلیه صورت می‌گیرد.

تراموا بدون مسیر جایگزینی برای اتوبوس‌های سنتی است که دارای چندین مزیت کلیدی است؛ برای نمونه، دارای باتری‌های الکتریکی است، میزان انتشار کربن آن‌ها صفر است و پایداری محیطی را تضمین می‌کند، این تراموا با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند تا ۱۵۰ مسافر را حمل کند.

طراحی دو جهته این تراموا بدون مسیر آن را به وسیله نقلیه امیدوارکننده‌ای نسبت به دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی تبدیل کرده است، زیرا نیاز به چرخش را از بین برده است و باعث شده است شهروندان به آسانی به مقاصد مورد نظر خود دسترسی داشته باشند، فضای داخلی جادار آن نیز به جذابیت تراموا افزوده است.

مقامات شهری بر اهمیت توجه به بازخورد جامعه در زمینه استفاده از تراموا تاکید کردند و اعلام کردند که لازم است بدانیم مردم چه نگرشی در مورد این وسیله نقلیه دارند، زیرا آن‌ها کاربران آینده این سیستم حمل‌ونقل عمومی خواهند بود.

به نظر می‌رسد که وجود یک مسیر دائمی تراموا به ایجاد حمل‌ونقل پایدار، کاهش ازدحام، بهبود دسترسی به مشاغل و مقاصد گردشگری شهر و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

کد خبر 709115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.