اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی در شهر ورزنه

شهردار ورزنه گفت: به منظور دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان، عملیات شیب‌بندی، کانیوگذاری و آسفالت‌ریزی ۱۰ محور اصلی شهر اجرا شد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ورزنه با افزایش صددرصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بر مبنای رقم ۳۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ۷۰ درصد بودجه برای امور عمرانی اختصاص یافته است.

وی از ساماندهی ورودی‌های شهر ورزنه از سمت هرند و اژیه در دوره مدیریت ششم شهرداری خبر داد و افزود: در راستای ساماندهی ورودی شهر ورزنه از سمت هرند، پنج کیلومتر بلوار ورودی آن آسفالت‌ریزی و نصب تابلو انجام شد، همچنین ورودی شهر از سمت اژیه به طول ۱.۶ کیلومتر با همکاری اداره راه و شهرسازی آسفالت‌ریزی و رفیوژ میانی آن توسط شهرداری جدول‌گذاری شده است.

شهردار ورزنه با اقدامات شهرداری برای اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی، اضافه کرد: با توجه به اینکه ورزنه شهری گردشگری است، اولویت شهرداری اجرای پیاده‌راه‌سازی در محورهای گردشگری شهر بود که این محورها ساماندهی و سنگ‌فرش شد.

اخگر با اشاره به اقدامات شهرداری برای مقابله با سیلاب و دفع آب‌های سطحی، تصریح کرد: به منظور دفع سیلاب و آب‌های سطحی در زمان بارندگی با اعتبار پنج میلیارد تومان، عملیات شیب‌بندی، کانیوگذاری و آسفالت‌ریزی ۱۰ محور اصلی شهر اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: عملیات زیرسازی، کانیوگذاری و جدول‌گذاری رفیوژ میانی، آسفالت بلوار علی‌اصغر و عملیات ساماندهی و اصلاح هندسی مسیر و آسفالت بلوار ۱۷ شهریور با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان اجرا شده و ساماندهی محل استقرار دست‌فروشان از دیگر پروژه‌های انجام شده است.

شهردار ورزنه با اشاره به برنامه شهرداری برای افزایش و تحقق بودجه، گفت: با توجه به اینکه شهر ورزنه گردشگری است، تلاش داریم همواره با همکاری شرکت‌های خصوصی و جذب سرمایه‌گذار بخشی از بودجه شهرداری از این طریق تأمین شود، همچنین با هدف توسعه و درآمدزایی شهر درصدد هستیم طرح تفصیلی شهر را با رویکرد نوین انجام دهیم.

اخگر گفت: انتخاب شهر ورزنه در کنوانسیون رامسر به عنوان شهر تالابی کشور، یکی از راهبردهای شهرداری در حوزه حفظ محیط زیست و زیست بوم است که با ارائه آموزش با عناوین مختلف به شهروندان در حفظ محیط زیست تالاب فرهنگ‌سازی و از نویسندگان کتاب در حوزه حفظ تالاب شور ورزنه حمایت می‌شود.

کد خبر 708913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.