اجرای نیمه شرقی شمال تا جنوب رینگ چهارم تا پایان ۱۴۰۴ / لزوم حمایت استانداری و دولت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر عزم جدی دارد که تا پایان ۱۴۰۴، نیمه شرقی شمال تا جنوب رینگ چهارم، از نزدیکی شهر دولت‌آباد تا حوالی ایستگاه راه‌آهن را اجرا کند که بخش عمده‌ای از آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رینگ چهارم طرحی به طول حدود ۷۸.۲ کیلومتر است که حدود نیمی از آن در محدوده و حریم مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان و مابقی در حریم و محدوده شهرهایی همچون دولت‌آباد، درچه و ابریشم قرار دارد.

وی افزود: از سال‌های قبل احداث رینگ چهارم مطرح و مراحل قانونی تصویب آن در شورای عالی برنامه‌ریزی استان گذرانده شد و در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم روزافزون ترددها در شهر اصفهان و شهرهای اطراف، اجرای پروژه رینگ چهارم حیاتی است و می‌تواند کمک زیادی به کاهش ترافیک عبوری و ترددهای درون شهر کند.

نورصالحی اضافه کرد: شهرداری اصفهان نیز عزم جدی دارد که تا پایان ۱۴۰۴ نیمه شرقی شمال تا جنوب رینگ چهارم، از نزدیکی شهر دولت‌آباد تا حوالی ایستگاه راه‌آهن را اجرا کند که بخش عمده‌ای از آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد.

وی ادامه داد: نیمه غربی رینگ چهارم که در شهرهایی همچون خمینی‌شهر و ابریشم واقع است، تأثیر زیادی در کاهش ترافیک بزرگراه‌های شهیدان خرازی و اقارب‌پرست خواهد داشت، اما با توجه به اینکه در محدوده سایر شهرها است، امکان اجرای آن توسط شهرداری اصفهان وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تلاش‌های زیادی از دوره‌های گذشته انجام شد تا شرکتی با مجوز دولت تأسیس شود و وزارت راه و شهرسازی نیز در اجرای پروژه رینگ چهارم کمک کند که این هدف موفقیت‌آمیز نبوده است و به‌رغم اینکه بعضی شهرها هیچ‌وقت امکان اجرای این پروژه بزرگ را ندارند، انتظار کمک از سوی این وزارتخانه را دارند، اما دولت تاکنون به این موضوع ورود نکرده است.

نورصالحی با بیان اینکه استانداری نیز در دوره‌های مختلف تلاش‌هایی برای تأمین اعتبارات رینگ چهارم داشته است، گفت: امیدواریم بتوانیم از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه رینگ چهارم در نیمه شرقی را تا دو سال آینده تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: البته این پروژه در مناطق ۱۰ و ۱۵ شهرداری به‌تدریج در حال اجراست و از پل سردار شهید سلیمانی به سمت جنوب شهر اصفهان نیز در بودجه‌های دو سال آینده، اعتبارات لازم را دریافت می‌کند تا کنارگذر شرق در محدوده و حریم مناطق چهار و شش، برای احداث رینگ چهارم ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: انتظار داریم مدیریت استان و وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان و شهرهای اطراف، ورود کنند.

کد خبر 708901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.