۲۰ هکتار از دامنه کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان درختکاری شد

به همت شهرداری کرمان و با همراهی مدیران استان و گروه های مردمی، طرح کاشت سراسری درخت در ۲۰ هکتار از دامنه کوه های صاحب الزمان(عج) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امروز _شنبه یازدهم آذر_ پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت در کرمان با عنوان «سبز در سبز» در دامنه کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) آغاز شد و شهرداری کرمان در حرکتی تحسین برانگیز همزمان با سراسر کشور و در ادامه تأکیدات شورای اسلامی شهر، برای کاشت درختان مثمر که با شرایط جغرافیایی این منطقه سازگاری دارند، اقدام کرد.

به گفته محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان، در این پروژه که فاز اول آن عملیاتی شده است، پنج هکتار درختکاری انجام گرفت که با استمرار این طرح به بیش از ۲۰ هکتارمی‌رسد. وی با درخواست از گروه‌های مردمی و فعالان محیط زیست برای کاشت و نگهداری درختان، افزود: در این محدوده درختان مثمر شامل بنه، بادام کوهی و زیتون و تعدادی درخت کاج و سرو زینتی کاشته می‌شود.

حفظ درختان جنگل قائم با تدبیر مدیریت شهری در دوره جدید

محمدرضا کمساری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در مراسم طرح سراسری کاشت یک میلیارد در کرمان، با اشاره به وجود مشکلات جدی در حوزه تأمین آب فضای سبز شهری، گفت: فضای سبز کرمان به دلیل آب بی‌کیفیت و کمبود آب خسارت دیده است.

وی با اشاره به اقدام مدیریت شهری برای کوتاه کردن زمان آبیاری درختان جنگل قائم، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته با اداره آب به منظور حفظ درختان، بخش اعظمی از آب‌های زیرسطحی که در گورآب بلدالامین جمع می‌شد، به شهرداری برگرداندیم تا برای آبیاری درختان جنگل و دامنه کوه مورداستفاده قرار گیرد.

پویش کاشت درخت در جنگل قائم توسط شهرداری کرمان که همواره در گسترش فضای سبز شهری پیشگام بوده است را می‌توان اقدام اساسی مدیریت شهری برای نگهداری بزرگ‌ترین میراث طبیعی شهر کرمان دانست.

سرانه فضای سبز شهری کرمان به ۱۵ مترمربع می‌رسد

به گفته شهردار کرمان، سرانه کنونی فضای سبز شهر ۱۱.۲ مترمربع است که برای افزایش آن تا ۱۵ مترمربع، وزارت نیرو موظف است آب و زیرساخت لازم برای استفاده از حداقل پساب فاضلاب خام را در اختیار شهرداری قرار دهد.

سعید شعرباف با اعلام آمادگی از کاشت درخت در مسیر آرامستان جدید، دامنه کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) و انتهای محله سرآسیاب توسط گروه‌های مردمی، تصریح کرد: امیدواریم این کار مصداقی از باقیات‌الصالحات و یادگاری برای آیندگان باشد.

طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت در کرمان چهار ساله است

علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و چهار سال به طول خواهد انجامید، افزود: از شهرداری کرمان که مقدمات آغاز کاشت یک میلیارد نهال را در شهر کرمان فراهم کرده است، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل منابع طبیعی استان متولی تولید ۴۲ میلیون اصله نهال است، گفت: امسال سهمیه پنج و نیم میلیون اصله نهال را تولید کرده‌ایم و آمادگی تهیه نهال برای مردم، نهادها و به‌ویژه شهرداری‌ها را داریم.

برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری پیگیری می‌کنیم

علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام ارزشمند شهردار کرمان، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، اداره‌کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و گروه‌های مردمی گفت: درختکاری در همه مذاهب به خصوص اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری از درختان و احترام به فضای سبز باید از سنین کودکی آموزش داده شده و به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: موضوع تأمین آب مورد نیاز فضای سبز شهری را از طریق مدیرکل امور شهری پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 708871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.