آغاز کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال در لرستان

کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال درقالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز شنبه همزمان با سراسر کشور دراستان لرستان آغاز شد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال درقالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز شنبه همزمان با سراسر کشور دراستان لرستان آغاز شد.

این مراسم نمادین با حضور مسئولان ارشد استان و گروه‌های جهادی، زیست محیطی و دوستدار طبیعت و دانش آموزان در کمربند سبز این شهر آغاز شد.

حسین میرزایی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان در این مراسم اظهار کرد: سهم استان لرستان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور ۳۰ میلیون اصله نهال است که قراراست طی چهار سال گونه‌های چند منظوره، مثمر و چوبی توسط مردم، شهرداری‌ها و نهادهای مردمی کاشته شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت این است که ما بتوانیم به آن استانداردهای که تعریف شده برسیم افزود: برای این طرح عرصه ۳۰ دارند هکتاری در کمربند سبز انتخاب شده که بعد از کاشت چون در داخل حریم شهر واقع شده شهرداری مکلف است این طرح را حفظ و نگهداری کند.

میرزایی خاطر نشان کرد: در این طرح گونه‌های مثمر و چوبی که ویژگی‌های اقتصادی برای مردم به دنبال دارد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر ایرانی سه درخت توسط مردم کاشته خواهد شد.

فرهاد ز یو یار استاندار لرستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه اجرای عمومی درختکاری مستلزم درک مناسب از ظرفیت‌های خاک و درخت است اظهار کرد: صاحب و متولی طرح کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یکی از برنامه‌هایی در دست اجرا در دولت سیزدهم، مردم بوده و توسط آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: سهم هر لرستانی در طرح کاشت یک میلیارد درخت بین ۱۵ تا ۲۰ نهال در طول چهار سال است.

کد خبر 708815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.