آغاز کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در کردستان

کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز (شنبه) همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مراسم نمادین کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز _شنبه یازدهم آذر_ همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد.

این مراسم در شهر سنندج در پارک جنگلی جنگلبان منطقه صلوات‌آباد و با حضور مسئولان ارشد استان و گروه‌های مردمی زیست‌محیطی و دوستدار طبیعت برگزار شد.

بهزاد شریفی‌پور، مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: سهم استان کردستان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۱۲ میلیون اصله نهال است که تا چهار سال آینده (۱۴۰۵) این تعداد درخت با مشارکت مردم در استان غرس و کاشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح برنامه‌ریزی لازم برای تولید و کاشت سه میلیون اصله نهال سالانه در استان انجام شده است، افزود: این طرح در راستای سیاست دولت سیزدهم و تحقق شعار ایران سرسبز و ایران قوی اجرا می‌شود که امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها در استان کردستان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت گردشگری صلوات‌آباد سنندج نیز به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جمله طرح‌های در دست اقدام بوده که بخش‌های آبخیزداری، گردشگری و درختکاری را شامل می‌شود.

آغاز کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در کردستان

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: استان کردستان مردمی فعال در زمینه زیست محیطی دارد که امیدواریم با همکاری آنها عملکرد خوبی را در اجرای این طرح داشته باشم.

وی افزود: نهال‌های امروز با نام شهدا غرس شد و چه بهتر که غرس هر درخت با نام یک شهید صورت بگیرد تا ثواب این کار نثار روح شهدا نیز شود.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند همراهی رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اجرای هرچه بهتر طرح مردمی کاشت ۱۲ میلیون اصله درخت در استان کردستان هستیم.

به گزارش ایمنا، نظیر این مراسم امروز در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور برگزار شد.

کد خبر 708744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.