تقویت ذخایر ژنتیکی دریای خزر در دستور کار است

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به تقویت ذخایر ژنتیکی دریای خزر گفت: خرداد سال جاری ۵۰ هزار قطعه ماهی و در آذر نیز ۷۰ هزار قطعه ماهی در ده رودخانه مهم شیلاتی استان مازندران رهاسازی شده است تا بتواند ذخیره ماهیان دریایی خزر را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌‎زاده امروز _شنبه یازدهم آذر_ در بازدید از مراکز ذخایر ژنتیکی بابلسر با اشاره به اینکه تقویت ذخایر ژنتیکی ماهیان خزری با قوت ادامه دارد، اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۷۰ استخر پرورش ماهی به مجموعه شیلات مازندران با اعتبار قریب به دو میلیارد تومان افزوده شده است که طی دو سال اخیر مجموع اعتبار هزینه‌شده برای این مراکز، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی از افزایش ۲۱۴ واحدی استخرهای پرورش ماهی در مراکز ذخایر استراتژیک خبر داد و افزود: رهاسازی بچه ماهیان از جمله مواردی است که به‌صورت نوبه‌ای در رودخانه‌های مازندران صورت می‌گیرد تا از محل این منابع و ذخایر، این گونه ارزشمند دریای خزر افزایش پیدا کند و به سبد صید صیادان برگردد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، ۵۰ استخر ماهی‌دار در مجموعه استان فعال بود که امروز این تعداد به ۱۴۴ واحد رسیده است، تصریح کرد: در این مدت ۹۴ استخر با اعتبار یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان فعال و در مدار تولید قرار گرفته است.

کریم‎‌زاده با اشاره به رهاسازی بچه‌ماهی در رودخانه‌های مهم استان در سال جاری گفت: خرداد سال جاری ۵۰ هزار قطعه‌ماهی و در آذرماه نیز ۷۰ هزار قطعه ماهی در ۱۰ رودخانه مهم شیلاتی استان مازندران رهاسازی شده است تا بتواند ذخیره ماهیان دریایی خزر را افزایش دهد.

کد خبر 708676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.