حیثیت افراد در روند برگزاری انتخابات پیش‌رو حفظ شود

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن برگزاری دو انتخابات در کشور، بر حفظ آبروی افراد در روند این برگزاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت اظهار کرد: برخی افراد و شبکه‌های مجازی در آستانه برگزاری انتخابات بدون توجه به مسائل شرعی، به حفظ کیان و آبروی افراد نمی‌اندیشند؛ حال آنکه از نگاه اسلام و قرآن، مأمور به حفظ آبروی برادر و خواهر مسلمان هستیم.

وی با بیان اینکه بر سر سفره عظیم انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: برخی ناسپاسی‌ها به‌ویژه از سوی برخی رجال سیاسی دل انسان را به درد می‌آورد.

امام جمعه رشت ادامه داد: تلاش بسیاری صورت گرفته است و نباید با دیدن یک لکه سیاه، خدمات انقلاب و نظام اسلامی را زیر سوال برد.

فلاحتی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی نباید آسیب ببیند و اگر کسی در این ارتباط حرکتی کند حرام است؛ جامعه اسلامی باید آرام باشد تا بتواند خدماتش را بسط دهد.

وی ویژگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از نگاه رهبر معظم انقلاب بر دین‌داری، کارآمدی، دلسوز و شجاع بودن استوار دانست و گفت: قانون باید گره‌گشا و فریادرس محرومان باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی تصریح کرد: در یک قرن اخیر ایشان و آیت‌الله مدرس در جایگاه مرجعیت در تاریخ معاصر کشور نقش بی‌بدیلی داشتند و خدماتشان برای کشور و تشیع ماندگار و تأثیرگذار است.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر ماه، روز دانشجو، اشاره و بر بینش اجتماعی و سیاسی این قشر تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند ایرانیان به علم دست پیدا نکنند، اما کور خوانده‌اند؛ زیرا جوانان دانشمند این سرزمین قله‌های علمی بسیاری را فتح کرده‌اند که موجب شگفتی جهان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: دانشی که ایران را در برابر دشمنان حفظ کند، جهاد علمی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 708532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.