رصد ترافیکی شهر اصفهان با ۷۰۰ سامانه نظارتی و ۱۱۰۰ تصویر زنده

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در این کلان‌شهر بیش از ۷۰۰ سامانه نظارت تصویری وجود دارد که از این سامانه‌ها ۱۱۰۰ تصویر به‌صورت زنده از سطح شهر قابل مشاهده است.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پدیده شهرنشینی در دهه‌های اخیر رو به افزایش بوده و مشکلاتی را برای شهرها به‌وجود آورده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات این است که شهرها را به سمت هوشمندی پیش ببریم، این در حالی است که هنوز تعریف مشخص و واحدی از شهر هوشمند ارائه نشده و تنها اهداف آن از جمله استفاده از تکنولوژی برای شهروندان در شهری با کیفیت بالا و زیست پذیر مشخص شده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مفاهیم شهر هوشمند بحث داده از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اینکه بتوانیم داده‌ها را جمع‌آوری و یکپارچه کنیم و پایش آن را انجام دهیم که این موضوع در تحقق شهر هوشمند نقش کلیدی دارد.

کریمی با بیان اینکه یکی از ابزارهای کلیدی در جمع‌آوری داده‌ها، سامانه‌ها و دوربین‌های نظارتی است که در شهر اصفهان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها شرایط خوبی داریم، گفت: در این کلان‌شهر بیش از ۷۰۰ سامانه نظارت تصویری وجود دارد که از این سامانه‌ها ۱۱۰۰ تصویر به‌صورت زنده از سطح شهر قابل مشاهده است و کارشناسان در سالن مانیتورینگ مرکز مدیریت و کنترل ترافیک با استفاده از این تصاویر مدیریت ترافیک سطح شهر را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده ۵۸ سامانه نظارت تصویری به سامانه‌های موجود شهر اصفهان اضافه خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان افزود: استفاده‌ای که از این سامانه‌ها می‌شود، بهبود و مدیریت ترافیک لحظه‌ای شهر است، همچنین با استفاده از این تصاویر ایمنی و کارایی شبکه معابر برای تمام کاربران افزایش پیدا می‌کند.

کریمی با بیان اینکه وجود سامانه‌های نظارت تصویری به مدیریت حوادث در شهر کمک می‌کند، افزود: کارشناسان مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری می‌توانند با استفاده از امکانات در زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به دستگاه‌های امدادرسان از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس راهور کمک کنند تا زودتر به محل مورد نظر برسند.

کد خبر 708521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.