چالش سد معبر در شهر اصلاح شود

امام جمعه تیران و کرون به معضل سد معبر اشاره کرد و گفت: این مشکل در شهر از نظر شرعی و قانونی تضییع حقوق شهروندان را به همراه دارد و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان امروز _جمعه دهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۱۲ آذر روز قانون اساسی اظهار کرد: قانون اساسی به عنوان قوانین بالادستی و محور برنامه‌ها و سیاست‌های کلی نظام تدوین شده است.

وی با اشاره تلاش‌هایی که برای تدوین قانون اساسی صورت گرفته است، افزود: احترام به قانون اساسی، حق قانون‌گزاران و تدوین‌کنندگان این قوانین مهم کشور را ادا می‌کند و بهترین کاری که برای تلاش‌های صورت گرفته باید انجام دهیم، احترام و اجرای آن است.

امام جمعه تیران و کرون همچنین به روز مجلس و انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و اذعان داشت: نماینده مجلس باید روحیه و ویژگی‌های خاصی از جمله تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت داشته باشد تا بتواند نقش خود را در قانون‌گذاری، نظارت و نمایندگی ایفا کند.

رشیدیان ادامه داد: تدین و دینداری نماینده مجلس بر رعایت مصالح عمومی و حفظ بیت‌المال تأثیر دارد و اگر علم و دین را با هم داشته باشد، نیروی کارآمدی برای ملت خواهد بود.

وی یادآور شد: فرد متدین وقتی در کاری تخصص ندارد، مسئولیت آن کار را قبول نمی‌کند و فرصت را به فرد با تخصص و توانمند می‌دهد.

امام جمعه تیران و کرون دلسوزی و شجاعت را از جمله ویژگی‌های نماینده مجلس برای دفاع از حقوق عمومی بیان کرد و گفت: مردم در انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس دقت کنند که کارنامه انتخاب آن‌ها در یک دوره چهارساله خواهد بود.

رشیدیان حضور در انتخابات را برای مبارزه با دشمنان و حفظ نظام مهم خواند و خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات روح جدیدی به کشور می‌بخشد و باعث اقتدار بین‌المللی خواهد شد.

وی به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان یکی از مهم‌ترین اقشار در مطالبه‌گری و پیشرفت نظام هستند که در اوایل انقلاب در مقابل حکومت طاغوت ایستادند.

امام جمعه تیران و کرون به معضل سد معبر اشاره کرد و گفت: این مشکل در شهر از نظر شرعی و قانونی تضییع حقوق شهروندان را به همراه دارد و باید اصلاح شود.

رشیدیان از کسبه خواست پیاده‌رو را با وسایل خود سد نکنند که مسیر تردد مردم بسته شود و شهرداری نیز بر این موضوع نظارت کند و مسیرهای پیاده‌روها را برای گذر معلولان مناسب سازی کند تا رفت و آمد تسهیل شود.

کد خبر 708496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.