آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی / بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «راهکار مصر برای کشاورزی در بحران آب»، «معرفی اتوبوس‌های هیدروژنی در ایالت ویکتوریا»، «توسعه خیابان‌های امن در پایتخت لتونی»، «آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی»، «لغو قانون ممنوعیت فروش دخانیات در نیوزلند»، «بهبود دسترسی معلولان آمریکایی به وسایل حمل‌ونقل عمومی»، «بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای»، «راه‌اندازی کیف دیجیتال در لوکزامبورگ»، «راه‌اندازی سیستم مترو خودکار در یونان»، «لاس‌وگاس میزبان پارک‌های هوشمند»، و «اقدامات جدید فرانسه برای پرورش نسل غیرسیگاری» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

راهکار مصر برای کشاورزی در بحران آب

کشاورزان مصری به علت کمبود آب و کاهش زمین‌های قابل کشت به کشاورزی بدون خاک موسوم به هیدروپونیک یا آب‌کشت روی آورده‌اند، این کشور با کمبود آب مواجه است و طبق گزارش سازمان ملل پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و سدی که به‌تازگی توسط اتیوپی روی یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه نیل ساخته شده، به‌عنوان کشور کم‌آب طبقه‌بندی شود.

علاوه بر آن، زمین‌های قابل کشت که کمتر از پنج درصد مصر را تشکیل می‌دهند به دلیل شهرنشینی در حال کاهش هستند، این امر منجر به شکل‌گیری استارتاپ‌های کشاورزی در این کشور شده که طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های کشاورزی بدون خاک را در مناطق به کشاورزان ارائه می‌دهند.

کشاورزی بدون خاک که با نام هیدروپونیک نیز شناخته می‌شود، به معنای رشد گیاهان تنها با استفاده از آب غنی از مواد مغذی است. در این روش به جای استفاده از خاک، ریشه در تماس مستقیم با محلول غنی از مواد مغذی قرار می‌گیرد و برای محافظت از ریشه گیاه، از بسترهایی مانند ماسه، گلوله‌های رسی یا فوم استفاده می‌شود که به میزان قابل‌توجهی مصرف آب مورد نیاز کشاورزی را کاهش می‌دهد.

معرفی اتوبوس‌های هیدروژنی در ایالت ویکتوریا

معرفی دو اتوبوس هیدروژنی جدید در ایالت ویکتوریا در استرالیا به بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی پاک کمک می‌کند. این اتوبوس‌های پیل سوختی هیدروژنی تنها بخار آب موجود در لوله اگزوز را منتشر می‌کند و تخمین زده شده است سالانه میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن را ۹۰ تن کاهش می‌دهد.

همانطور که مشخص است مؤثرترین روش برای کربن‌زدایی یک شهر، تشویق کردن افراد بیشتر برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است، این اقدام با ادغام فناوری‌های جدید در شبکه‌های حمل‌ونقل مؤثرتر عمل خواهد کرد. این شهر در حال راه‌اندازی ۹ اتوبوس برقی جدید نیز است.

آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی / بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای

توسعه خیابان‌های امن در پایتخت لتونی

طرح توسعه خیابان‌های امن‌تر و مناسب‌تر با هدف ترویج حمل‌ونقل ایمن، عادلانه و لذت‌بخش در محیط شهری، افزایش ایمنی شهروندان آسیب‌پذیر و بهبود دسترسی در شهر به تصویب شورای شهر ریگا، پایتخت لتونی، رسید. این پروژه توسط شورای شهر و شرکایی از ۱۵ کشور، تحت برنامه تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا با عنوان «افق اروپا» اجرا خواهد شد و در نظر دارد با توسعه و اجرای راهکارها و امکانات شهری برای ایجاد محیط زندگی سالم، عادلانه و دلپذیر، همچنین ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی برای شهروندان به این اهداف دست پیدا کند.

هزینه کل پروژه کمتر از ۵۹۸ هزار یورو است که به‌طور کامل توسط برنامه تحقیقاتی و نوآوری افق اروپا تأمین می‌شود، پروژه حاضر همچنین نیازمند پیش‌پرداختی ۵۰ هزار یورویی از سوی شهرداری برای آغاز کار است.

آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی

پروژه نصب پنل‌های انرژی خورشیدی به‌طور رسمی در مراکز حمل‌ونقل کلیدی این شهر آغاز شده است که نشان‌دهنده گامی قابل‌توجه به سمت تولید انرژی پاک و پایدار است؛ این پروژه که قرار است که تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تکمیل شود، ۹۹۵۹ مگاوات انرژی خورشیدی تولید خواهد کرد.

پروژه در دو مرحله اجرایی می‎‌شود؛ مرحله اول به راه‌اندازی مکانیکی اشاره دارد که شامل نصب سازه‌های نگهدارنده و نصب پنل‌های فتوولتائیک خورشیدی می‌شود، مرحله دوم نیز بر راه‌اندازی الکتریکی متمرکز است که شامل فرآیند سیم‌کشی و ایجاد اتصالات برای سیستم انرژی خورشیدی می‌شود؛ اداره راه و حمل‌ونقل دبی (RTA) کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید سالانه را ۳۹۶۲ تن را برآورد می‌کند.

لغو قانون ممنوعیت فروش دخانیات در نیوزلند

دولت جدید نیوزیلند اعلام کرد که قصد دارد برای تأمین بودجه کاهش مالیات، قانون ممنوعیت فروش دخانیات در این کشور را لغو کند. این اعلام با مخالفت شدید بخش‌های بهداشت و درمان و بسیاری از منتقدان همراه بود.

سیگار عامل اصلی مرگ‌ومیرهای قابل پیشگیری در نیوزلند است و مدل‌سازی‌های سلامت عمومی که در ۲۰۲۲ انجام شد حاکی از آن است که سیاست بدون دود نیوزلند طی ۲۰ سال آینده حدود ۷۹۰ میلیون دلار در سیستم بهداشت و درمان این کشور صرفه‌جویی می‌کند.

داده‌های ملی کشور نیز نشان می‌دهد بیش از ۸۰ هزار بزرگسال نیوزلندی در سال گذشته استعمال دخانیات را ترک کرده و در حال حاضر حدود هشت درصد از کل جمعیت بزرگسال نیوزلند سیگار می‌کشند.

با این حال دولت جدید این کشور قصد دارد قانون وضع شده در دولت قبلی مبنی بر ممنوعیت فروش دخانیات به متولدین پس از سال ۲۰۰۸ در راستای پیشگیری از گرایش نسل جوان این کشور به سیگار را لغو کند.

آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی / بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای

بهبود دسترسی معلولان آمریکایی به وسایل حمل‌ونقل عمومی

اداره حمل‌ونقل فدرال (FTA) با همکاری وزارت ترابری ایالات متحده (USDOT) از یک برنامه جدید به منظور بهبود خدمات حمل‌ونقل ارائه کرده‌اند، هدف از اجرای این طرح در دسترس قرار دادن مؤثرتر وسایل حمل‌ونقل عمومی برای سالمندان، افراد معلول و خانواده‌های کم‌درآمد است.

بودجه جدیدی برای این طرح در نظر گرفته شده است تا حمل‌ونقل عمومی مقرون‌به‌صرفه در اختیار افراد قرار بگیرد.

طرح یادشده بخشی از برنامه آزمایشی اداره حمل‌ونقل فدرال است که بر حمایت از پروژه‌هایی که هماهنگی و تحرک وسایل نقلیه را افزایش می‌دهد تأکید و بر بهبود دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی تمرکز ویژه‌ای دارد.

مقامات شهری اعلام کرده‌اند که همه شهروندان آمریکایی باید بتوانند به راحتی به مراقبت‌های بهداشتی و دیگر نیازهای حیاتی زندگی خود دسترسی داشته باشند، با ارائه طرح‌های جدید در زمینه حمل‌ونقل عمومی، همه افراد جامعه در نظر گرفته خواهند شد.

بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای

چین از موفقیت نخستین پروژه گرمایش انرژی هسته‌ای خود در استان شاندونگ خبر داد که چندین شهر در سطح این استان را پوشش می‌دهد و توسط شرکت سرمایه‌گذاری نیروی دولتی اداره می‌شود.

پروژه حاضر فاز سوم پروژه تجاری گرمایش انرژی هسته‌ای چین با عنوان «گرمایش هسته‌ای شماره یک» است و با یک لوله حمل‌ونقل اصلی ۲۳ کیلومتری گرمایش سبز را برای شاندونگ فراهم می‌آورد.

انرژی سبز توسط نیروگاه هسته‌ای هایانگ در شاندونگ تأمین خواهد شد که دارای یک سیستم گرمایشی متصل به دو واحد هسته‌ای سنتی است، این نخستین تلاش تجاری چین برای تأمین گرما از انرژی هسته‌ای سنتی به‌شمار می‌رود.

مساحت کل گرمایش این پروژه در زمستان سال جاری به ۱۲.۵ میلیون متر مربع خواهد رسید که برای تأمین گرمایش مورد نیاز برای حدود ۴۰۰ هزار نفر کافی است.

راه‌اندازی کیف دیجیتال در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ طرح کیف الکترونیک اتحادیه اروپا را اوایل سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌کند که به وسیله آن مدارکی نظیر کارت‌های شناسایی و گواهینامه رانندگی در تلفن همراه کاربر ذخیره خواهد شد، این اقدام تنها یک مورد از بیش از ۴۰۰ پروژه دیجیتالی‌سازی است که به منظور مدرن‌سازی خدمات عمومی انجام شده است.

کیف پول دیجیتال علاوه بر ذخیره ایمن هویت دیجیتالی شخص، به کاربران این امکان را می‌دهد که حساب‌های بانکی باز کنند، پول پرداخت کنند و اسناد دیجیتالی مانند گواهینامه رانندگی تلفن همراه، نسخه‌های پزشکی، گواهینامه‌های حرفه‌ای یا بلیت سفر را در اختیار داشته باشند، این کیف پول نه‌تنها توسط بخش دولتی بلکه در بخش خصوصی برای انجام خرید برخط نیز پذیرفته می‌شود.

کیف دیجیتال حاوی یک دفتر کل ثبت و نگهداری تمام تراکنش‌های انجام‌شده توسط شخص است که به هر کسی امکان گزارش نقض حفاظت از داده‌ها را می‌دهد، علاوه بر این هیچ نیازی به جمع‌آوری رسید برای اهداف مالیاتی وجود نخواهد داشت.

آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی / بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای

راه‌اندازی سیستم مترو خودکار در یونان

اولین سیستم متروی خودکار در شهر تسالونیکی یونان قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی راه‌اندازی شود، این قرارداد به ارزش ۲۵۰ میلیون یورو برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهری امضا شده است.

راه‌اندازی سیستم متروی خودکار جدید در شهر تسالونیکی پروژه نوآورانه‌ای است که نشان‌دهنده مدرن‌ترین توسعه زیرساخت عمومی در یونان است، همچنین اولین سیستم بدون راننده است که در یونان ایجاد شده و به دومین شهر بزرگ کشور با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، خدمات ارائه می‌دهد.

پس از به پایان رسیدن این پروژه، سیستم مترو تقریباً ۲۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت و به‌عنوان یک مرکز محوری برای سفرهای درون شهری و اتصال در سراسر کشور عمل خواهد کرد.

لاس‌وگاس میزبان پارک‌های هوشمند

پارک‌های هوشمند با وجود رویکردی مبتنی بر داده‌ها باعث افزایش ایمنی و بهبود مدیریت منابع در پارک‌ها به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کارآمد می‌شوند؛ لاس‌وگاس از جمله شهرهایی است که از این مزایا بهره برده است.

پارک‌های هوشمند این شهر دارای حسگرهای نوری، آنالیز هوش مصنوعی، حسگرهای لیدار (برای تشخیص نور و محدوده) و سنسورهای صوتی هستند، این ابزارها هنگام تعطیلی پارک‌ها هرگونه فعالیت را در آن‌ها تشخیص می‌دهند، با پشتیبانی از داده‌های بلادرنگ، اپراتورها بین پنج تا ۱۰ پارک را به‌طور هم‌زمان در این طرح ردیابی می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده با گذشت زمان می‌تواند برای پیش‌بینی استفاده روزانه از پارک‌ها و ارائه اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد، این داده‌ها به نوبه خود به برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و حفظ طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از برنامه‌های تمیز کردن گرفته تا تصمیمات سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

اقدامات جدید فرانسه برای پرورش نسل غیرسیگاری

سیگار مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیرهای قابل پیشگیری در فرانسه است و سالانه منجر به مرگ ۷۵ هزار نفر می‌شود. این امر همچنین عامل اصلی مرگ‌های زودرس پیش از ۶۵ سالگی است و نقش کلیدی در افزایش بیماری‌های گوناگون دارد، با این وجود مصرف دخانیات در این کشور روزانه به ۱۲ میلیون نفر یعنی یک‌چهارم جمعیت بزرگسال می‌رسد.

فرانسه با هدف ایجاد نسلی عاری از تنباکو، از طرح‌های افزایش قیمت هر پاکت سیگار به ۱۳ یورو در ۲۰۲۷، ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی یک‌بار مصرف و اعمال محدودیت برای استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی سراسر کشور رونمایی کرد.

دولت همچنین بخش اساسی اقدامات جدید را تقویت حمایت از سیگاری‌ها معرفی کرد، چراکه ترک سیگار موفق آسان نیست.

فرانسه همچنین قصد دارد از فروشندگان سیگار حمایت کند تا وابستگی آن‌ها به درآمد ناشی از دخانیات را کاهش دهد و خاطرنشان کرد که موفقیت طرح‌ها نیازمند اقدام در مقیاس گسترده و حمایت جامع از اجرای آن‌ها است.

آغاز پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در دبی / بهره‌برداری چین از گرمایش انرژی هسته‌ای

کد خبر 708490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.