توسعه واحد های قضایی با هدف سهولت دسترسی مردم به خدمات قضایی در دستور کار است

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش افزر گفت: توسعه واحد های قضایی در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و سهولت دسترسی مردم به خدمات قضایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه توسعه و گسترش خدمت رسانی در همه حوزهذها از سیاست‌های قوه قضائیه است، اظهار کرد: با خدمت صادقانه، شبانه روزی و بی منت به مردم است که می‌توانیم در عمل از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدا صیانت و پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمت رسانی به مردم در همه زمینه‌ها از برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: مسئولین با همدلی و تعامل می‌توانند زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین بر افتتاح دفتر واحد ثبتی و پزشکی قانونی در راستای رفاه مردم و دسترسی راحت به خدمات کامل قضائی تأکید کرد و افزود: شروع به کار واحد قضائی باید محور ارائه همه خدمات قضائی و اداری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افتتاح دادگاه نباید بهانه‌ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی باشد بلکه با توجه به ظرفیت‌های مردمی باید تلاش کنیم تا اختلافات با کدخدا منشی حل و فصل شود.

رئیس شورای قضائی استان فارس به تکریم واقعی و عملی مردم نیز اشاره و اضافه کرد: تکریم واقعی ارباب رجوع زمانی محقق می‌شود که کار مردم در اسرع وقت و با بهترین کیفیت انجام شود و این امر در سند تحول قضائی نیز پیش بینی شده است و باید با جدیت در دستور کار مسئولان واحدهای قضائی استان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در خصوص استقلال دستگاه قضائی ادامه داد: استقلال قاضی و دستگاه قضائی به منزله عدم تعامل با سایر نهادها و سازمان‌های اجرایی نیست بلکه باید با همکاری‌های نزدیک و متقابل زمینه اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم را فراهم کرد.

وی همچنین با توصیه به رئیس دادگاه عمومی بخش افزر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و صیانت از سلامت دستگاه قضائی تصریح کرد: جدیت در کار و برخورد قاطع با فساد باید مورد توجه باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم طی سخنانی مهمترین کارکرد واحد قضائی در این بخش را پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری صیانت از حقوق عامه خواند و خاطر نشان کرد: گستردگی مأموریت‌های دستگاه قضائی ضرورت تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول در حوزه اجتماعی را بیشتر می‌کند.سید مصطفی بحرینی به بُعد مسافت بخش افزر از مرکز شهرستان و گستردگی و پراکندگی روستاهای این بخش اشاره کرد و خواستار تقویت زیرساخت‌های تأمین امنیت بخش شد.

به گزارش ایمنا، با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و حکم ریاست قوه قضائیه قاضی محمد کلانتری اصل به عنوان اولین رئیس حوزه قضائی بخش افزر معرفی و ساختمان دادگاه عمومی این بخش با حضور مردم و مسئولان قضائی و اجرایی استان و شهرستان افتتاح شد.

کد خبر 708430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.