اجرای پویش ملی صبح زیتون به یاد شهدای غزه در آشتیان

عملیات نهال کاری زیتون با عنوان اجرای پویش ملی صبح زیتون، به یاد شهدای غزه، در مجتمع جامعه المصطفی (ص) شهرستان آشتیان صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه، نهم آذر_ در سفر به شهرستان آشتیان در استان مرکزی و در حاشیه شرکت در پویش صبح زیتون در مرکز علمی و تربیتی جامعه‌المصطفی العالمیه آشتیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهان با ۳۴ چالش جدی از قبیل تغییر اقلیم، بیابان‌زایی، کمبود آب شیرین و کمبود فضای سبز مواجه است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فضای سبز در کشور، افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، کاشت یک میلیارد درخت مثمر به مدت چهار سال در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۵۰ هزار اصله نهال در کشور کاشته می‌شود و بدون شک این اقدام به توسعه فضای سبز کشور می‌انجامد و بسیار ارزنده‌ای است.

نامی با بیان اینکه سهم استان مرکزی از این طرح، کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال به مدت چهار سال است، گفت: امسال چهار میلیون درخت کاشته می‌شود و این اقدام در استان مرکزی هم صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران بر روند اجرای این طرح در کشور نظارت دارد و این درختان به یاد تمام شهدا از جمله شهدای غزه کاشته می‌شود.

پویش صبح زیتون در تمام کشور در حال اجراست

عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم با بیان اینکه پویش صبح زیتون در تمام کشور در حال اجرا است و کاشت این درختان نماد مقاومت مردم غزه است، اظهار کرد: به یاد مقاومت شهدای غزه، درخت زیتون در مجتمع علمی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه آشتیان با حضور مسئولان کشوری و استانی کاشته شد.

وی با بیان اینکه این درختکاری در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام می‌شود، افزود: تا پایان سال چهار میلیون اصله نهال در استان مرکزی کاشته می‌شود.

کد خبر 708377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.