وضع بعضی قوانین موجب دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: وضع بعضی قوانین و مقررات بیش از آن که به تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری منجر شود، موجب دلسردی سرمایه‌گذاران برای مشارکت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در نشست مشترک مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: هدف از این نشست، هم‌افزایی در ارائه راهکارهای کاربردی و مؤثر برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دریافت دانش و تجربیات اتاق بازرگانی برای تدوین بسته‌های تشویقی است.

وی افزود: وضع بعضی قوانین و مقررات بیش از آنکه به تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری منجر شود، موجب دلسردی سرمایه‌گذاران برای مشارکت می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: با بررسی چرایی گلایه‌مندی‌های سرمایه‌گذاران در نشست‌های مکرر و دیدارهای مختلف، این نتیجه حاصل شد که بیشترین آزرده خاطری توسعه‌دهندگان شهر از تکریم نشدن، تضییع وقت و تنها ماندن در رفع موانع و چالش‌های احتمالی است.

حیدری تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌ها، شریک ما در توسعه و عمران شهر قلمداد می‌شوند و می‌تواند با تصویر مثبتی که در اذهان آن‌ها ترسیم می‌کنیم، سفیرانی شایسته برای تشویق و جذب سایر سرمایه‌گذاران باشند.

وی خاطرنشان کرد: در هر زمان، مکان و شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که به مردم باور داشتیم و به مشارکت آن‌ها امید بستیم، اتفاقات خوشایند، حتی غیرقابل باوری خلق شده است.

به سرمایه‌گذاران اعتماد کنیم

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: مدیریت شهری باید به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران اعتماد کند و به منافع آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد، در این صورت است که علاوه بر منافع شهر، منفعت سرمایه‌گذار نیز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های زیرساختی تصریح کرد: اولین برخورد ما در حوزه سرمایه‌گذاری بین‌الملل، آموختن و توجه به ادبیات و زبان آن است و سپس ارائه بسته‌ای کامل و بدون نقص از مجموعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تمام ابعاد عمران شهری خاصه زیرساخت‌های شهر برای سرمایه‌گذاران است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: در بازدیدهای برخی فعالان اقتصادی خارجی از شهر اصفهان به‌منظور ارزیابی اقتصادی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهر، موضوعی که آن‌ها را از همان ابتدا متواری کرده است، رضایت نداشتن ایشان در رعایت نکردن برخی پروتکل‌های تشریفاتی متناسب در این سطح و حوزه بوده است.

لزوم توجه به سرمایه‌های انسانی

علی صفرنورالله، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان سرمایه‌گذاران را سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند عنوان کرد و گفت: برای حفظ و افزایش ضریب ماندگاری سرمایه‌گذاران باید به رفع قصورات و کسورات موجود اهتمام ورزید، آن‌چه که می‌تواند این مهم را محقق سازد، مشارکت جدی و دور از تعصبات سازمانی تمام نهادها و ارگان‌ها خواهد بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اولویت‌دادن به سرمایه‌های انسانی و سپس سرمایه‌های مادی است، موضوعی که هم‌اکنون با خروج بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی بر خلأ آن واقف شده‌ایم.

کد خبر 708316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.