بازگشت ۹ قطعه «سهره طلایی» به طبیعت

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از رهایی نه قطعه «سهره طلایی» از قفس و بازگشت به دامان طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ اظهار کرد: پس از دریافت اطلاعات مردمی از سامانه ۱۵۴۰ مبنی بر خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری "سهره طلایی" در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست استان تعدادی پرنده از نوع سهره طلایی محبوس شده در قفس را از منزل فرد متخلفی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: مطابق ماده ۱۰ قانون شکار و صید، هرگونه خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری حیات وحش و اجزا آنها جرم بوده و مستوجب مجازات قانونی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود محیط‌ بان در استان، خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های محیط‌زیستی بی‌نظیری نسبت به کشور دارد که لازمه حفاظت همه جانبه و پایدار آن نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.

جاودان‌خرد با تاکید بر کمبود محیط‌بان در استان، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود به صورت میانگین ۱۱ درصد از خاک استان‌های کشور با عنوان مناطق حفاظت شده با استفاده از توان محیط‌ بانان صیانت می‌شود اما ۳۲ درصد از مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب هفت نقطه حفاظتی نیازمند محیط بان بیشتری است.

کد خبر 708111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.