موانع صادرات غیرنفتی خراسان شمالی احصا شود

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: روند صادرات استان رو به رشد است، اما باید موانع صادرات غیرنفتی خراسان شمالی احصا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی اظهار کرد: موانع و مشکلات توسعه صادرات غیرنفتی استان به‌طور دقیق بررسی و ریشه‌یابی شود.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته از تمام استان‌های کشور، بالغ بر ۴۰ متغیر داخلی و خارجی تأثیرگذار بر کاهش صادرات نظیر کاهش جهانی برخی از اقلام، مشکلات تعهد ارزی و نحوه کار تجار احصا شده که باید میزان اثرگذاری هرکدام از آن‌ها بر صادرات استان مشخص و رفع شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با اینکه برخی از عوامل کشوری مسبب کاهش صادرات است، اما باید عوامل تأثیرگذار بر کاهش صادرات به صورت استانی احصا و ریشه‌کن شود.

فخرموحدی تصریح کرد: طی سال گذشته در استان جهش بسیار خوبی در زمینه صادرات ایجاد شد و سال جاری نیز باید با حمایت از صادرات کنندگان این روند ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: مهم است تا ابهام ایجاد شده در زمینه آمار غیررسمی در صادرات که در آمار رسمی استان لحاظ نمی‌شود، شفاف‌سازی و برطرف شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از تمام کسانی که در عرصه صادرات و در جهت توسعه استان فعالیت می‌کنند افزود: دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به صادرات استان کمک کنند و نباید در این زمینه مانع‌تراشی شود.

کد خبر 708081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.