وزارت کشور درباره مواضع اخیر وحیدی پیرامون عفاف و حجاب بیانیه صادر کرد

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور درباره مواضع اخیر وزیر کشور پیرامون عفاف و حجاب، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نظر به انتشار برخی فضاسازی‌ها درباره اظهارات «احمد وحیدی» وزیر کشور پیرامون مسئله عفاف و حجاب، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

۱- موضع وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف روشن و مشخص بوده است. رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییرناپذیر بوده و هرگونه برداشتی برخلاف این موضوع، ناصحیح و غیردقیق است.

۲- ابلاغیه ضرورت مراعات حجاب توسط همگان و اعمال آن از سوی دستگاه و نهادها و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تعارضی با این اظهار نظر وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عفاف و حجاب مبنی بر اینکه مجوز خاصی از سوی وزارت کشور صادر نشده است، ندارد و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای برای دوگانه نشان دادن آن امری غیرواقعی و ناصواب است.

۳ -گرچه تجربه نشان می‌دهد درگیر و دار رقابت‌های سیاسی و مناسبات و محاسبات، گروهی از رسانه‌ها با حاشیه آفرینی، برای جلب نظر بیشتر افکار عمومی تلاش می‌کنند، با این حال از صاحبان رسانه و ارباب جراید انتظار می‌رود با دقت بیشتر در منابع خبری و بازخوانی دقیق اظهارنظر مسئولان نسبت به انتشار تحلیل‌های ناصحیح و ابهام آفرین برای افکار عمومی خودداری کنند و به رعایت تقوای سیاسی و اخلاق رسانه‌ای اهتمام ورزند.

صادق‌الوعده بودن و صراحت بیان از مهم‌ترین سرمایه‌های معنوی دولت انقلابی و مردمی است که وزارت کشور نیز در قول و عمل بیشترین توجه و تاکید را در انجام مسئولیت‌ها به آن معطوف داشته است.

کد خبر 708069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.