لاس‌وگاس میزبان پارک‌های هوشمند  ‌

پارک‌های هوشمند با وجود رویکردی مبتنی بر داده‌ها باعث افزایش ایمنی و بهبود مدیریت منابع در پارک‌ها به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کارآمد می‌شوند؛ لاس‌وگاس از جمله شهرهایی است که از این مزایا بهره برده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابتکار پارک‌های هوشمند در لاس‌وگاس مزایایی را برای کل جامعه به ارمغان آورده است که نمونه‌هایی از افزایش ایمنی و کارایی به کمک بهره‌گیری از عملیات مبتنی بر داده و بهبود ایمنی عمومی به‌شمار می‌روند.

پارک هوشمند در لاس‌وگاس

پارک‌های هوشمند بخشی از یک ابتکار گسترده‌تر شامل استقرار دوربین‌ها و فناوری اینترنت اشیا برای مدیریت مسائل حمل‌ونقل مانند رانندگی غیراصولی و تراکم ترافیک است و لاس‌وگاس یکی از نخستین شهرهایی محسوب می‌شود که از فناوری شهر هوشمند در پارک‌ها استفاده کرده است. پس از آزمایشی در دو مکان از منطقه نوآوری این شهر، پارک‌های بیشتری به حسگرها مجهز شدند تا امنیت را برای آن‌ها به ارمغان آورند. دلیل بهره‌گیری از چنین فناوری‌ها این بود که پرسنل شهر نمی‌توانند ۲۴ ساعت شبانه‌روز در همه‌جا حضور داشته باشند، بنابراین می‌توان از فناوری برای ایمن‌تر کردن جامعه و افزایش کارایی عملیاتی شهرها استفاده کرد و لاس‌وگاس به‌طور ویژه تصمیم گرفت از پارک‌ها آغاز کند.

پارک‌های هوشمند این شهر دارای حسگرهای نوری، آنالیز هوش مصنوعی، حسگرهای لیدار (برای تشخیص نور و محدوده) و سنسورهای صوتی هستند. این ابزارها هنگام تعطیلی پارک‌ها هرگونه فعالیت را در آن‌ها تشخیص می‌دهند و به‌عنوان مثال چنانچه شخصی در حال بالا رفتن از یک مجسمه یا نرده باشد، هشدارهایی را برای کارکنان ارسال می‌کنند. با پشتیبانی از داده‌های بلادرنگ، اپراتورها بین پنج تا ۱۰ پارک را به‌طور هم‌زمان در این طرح ردیابی می‌کنند.

این مدل به افسران نظم شهر اجازه می‌دهد تا به جای اختصاص منابع به گشت‌زنی در هر پارک بر اولویت‌های جامعه تمرکز کنند. به این ترتیب اپراتورها می‌توانند از طریق بلندگو با مردم حاضر در پارک‌ها ارتباط برقرار کنند و از دستورالعمل‌های ارسال خودکار بهره ببرند. سنسورها همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، پیش از رسیدن افسران به صحنه برای آن‌ها اطلاعات موقعیتی لازم را فراهم می‌کنند و ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهند.

لاس‌وگاس میزبان پارک‌های هوشمند  ‌

مزایای افزایش استفاده از پارک‌های هوشمند

لاس‌وگاس در حال بهبود پارک‌های خود به کمک فناوری‌های هوشمند و ایجاد جوامع امن‌تر است. موفقیت طرح‌های گذشته مشوق این اقدام محسوب می‌شود. این پارک‌ها در کنار مزایای بخش ایمنی عمومی هزینه فناوری را میان بخش‌های عملیاتی تقسیم می‌کند. کارکنان پارک‌ها همچنین می‌توانند از حسگرها برای انجام گشت‌های بصری از راه دور به‌منظور رسیدگی سریع‌تر به مسائلی مانند گرافیتی و زباله‌ها سریع‌تر بهره ببرند. این حسگرها همچنین اطلاعات مربوط به تعداد بازدیدکنندگان از پارک، زمان و نحوه استفاده از امکانات و مدت حضورشان را ارائه می‌دهند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده با گذشت زمان می‌تواند برای پیش‌بینی استفاده روزانه از پارک‌ها و ارائه اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. این داده‌ها به نوبه خود به برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و حفظ طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از برنامه‌های تمیز کردن گرفته تا تصمیمات سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

بهره‌گیری از پهپادها در پارک‌های هوشمند

لاس‌وگاس قصد دارد در آینده با استفاده از پرواز پهپادها و حسگرهای کیفیت هوا بر فراز پارک‌ها و سایر مناطق در فواصل زمانی متناوب در مسیرهای از پیش تعیین شده، داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند. این اقدام افزودن حسگرهای محیطی به زیرساخت‌های موجود را آسان می‌کند. پهپادها همچنین نرخ جرم و جنایت را کاهش می‌دهد و به مسئولان پارک‌ها در تحقق تعهدهای شفافیت کمک می‌کند. ابرداده‌ها در محاسبه طول زمان و ردیابی روندها نیز مفید هستند.

لاس‌وگاس میزبان پارک‌های هوشمند  ‌

کد خبر 708052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.